تصادفات موتورسواران به زیر ۵۰ درصد رسید
کد خبر: ۳۵۹۵۷ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۸-۱۴۰۲ - ۹:۵۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: براى اولین بار در شهریور ماه سال جاری متوفیان موتورسیکلت در شهر تهران به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ جوانبخت گفت : برای اولین بار در شهریور ماه سال جاری شاهد کاهش آمار متوفیان موتورسیکلت در شهر تهران بوده ایم که از ۵۰ درصد در ۶ ماهه سال جاری به ۴۲ درصد رسیده است .

وی گفت : در این مدت آمار استفاده از کلاه ایمنی افزایش پیدا کرده است، کاهش  آمار نشان دهنده این است که موتورسیکلت سواران ما به این درجه از آگاهی رسیده اند که باید در هر زمان از کلاه ایمنی استفاده کنند و به هشدارهای مختلف از طریق برنامه های گوناگون راجع به فرهنگ سازی انجام شده گوش  داده اند.

سرهنگ جوانبخت ادامه داد: همچنین در شهریور ماه تعداد تصادفات عابرین پیاده با تعداد تصادفات موتورسواران برابر شده است و آن هم به عدد ۴۲ درصدی رسیده است .

وی گفت: در این مدت همچنین آمار تصادفات خودروها نیز به ۱۶ درصد رسیده است که مهم ترین علت  تصادفات عدم توجه به جلو است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : موتورسیکلت سواران به این باور رسیده اند که کلاه ایمنی چقدر می تواند در پیشگیری از سوانح رانندگی برای آن ها موثر باشد، البته طرح های مختلفی که از سوی همکاران بنده در خصوص برخورد با تخلفات موتورسواران در سطح شهر انجام شد که همه این موضوعات با کار تیمی و جمعی باعث شد تا کاهش عدد متوفیان موتورسواران را در شهریور ماه سال جاری در سطح شهر تهران شاهد باشیم .

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : با توجه به اینکه رتبه اول تصادفات شهر تهران به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد امیدواری پلیس این است که با استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی در ۶ ماهه دوم سال به دلیل کاهش درجه حرارت و افزایش مقبولیت استفاده از کلاه ایمنی ، شاهد کاهش مجروحان و متوفیان تصادفات موتورسیکلت در سطح شهر تهران باشیم .

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=35957

دیدگاه شما

آخرین اخبار