تلاش آمریکا برای فروش خودروهای الکتریکی
کد خبر: ۳۶۱۹۸ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۸-۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

دولت ایالات متحده آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تغییر استانداردهای آلایندگی خودرو با روشی است که برای انجام آن خودروسازان باید خودروهای الکتریکی بسیار بیشتری بفروشند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ تا سال ۲۰۳۲، خودروهای برقی باید حدود دو سوم کل خودروهای جدید فروخته شده در آمریکا را تشکیل دهند و پیشنهاد دولت ایالات متحده برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی چالش برانگیز است اما غیرممکن نیست.

  ماتیاس هک(Matthias Heck)، تحلیلگر صنعت مودیز می‌گوید: بدون وجود چنین الزاماتی، خودروهای الکتریکی پس از سال ۲۰۳۵ به چنین سهمی در بازار می‌رسند. او گفت که اهداف تعیین شده توسط آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا قابل مدیریت است، اما آسان نخواهد بود و سطوح بالایی از سرمایه‌گذاری مورد نیاز است. هک خاطرنشان کرد: در حال حاضر، این پیشنهاد هنوز تنها یک پیشنهاد باقی مانده است و ممکن است پیش از نهایی شدن تغییر کند.

مودیز شرکت خدمات مالی و تجاری آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات تجزیه و تحلیل بازار اوراق قرضه،  مبادله اوراق بهادار،  مدیریت بحران و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

در طول دهه آینده همه چیز تغییر زیادی خواهد کرد، از جمله زیرساخت شارژ و خود وسایل نقلیه. با بهبود فناوری باتری و کاهش قیمت‌ها، مصرف کنندگان بیشتر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی کشیده می‌شوند و مشوق‌های دولتی نیز کمک خواهد کرد.

کریس هارتو(Chris Harto)، تحلیلگر سیاست حمل و نقل و انرژی می‌گوید: یادآوری این نکته مهم است که نزدیک به یک دهه بعد، خودروهای الکتریکی با آنچه در بازار امروز وجود دارد متفاوت خواهند بود. حتی با افزایش سهم بازار خودروهای الکتریکی به دو سوم، اینطور نیست که خودروهای برقی یک شبه جاده‌های آمریکا را پر کنند. او گفت که ۸۰ درصد خودروهای موجود در جاده‌ها در سال ۲۰۳۲ همچنان گازسوز خواهند بود، اما خرید یک وسیله نقلیه جدید متفاوت خواهد بود.

هارتو گفت که در عین حال، محدوده رانندگی افزایش می‌یابد، شارژ سریع آسان‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود و مالکان از هزینه‌های عملیاتی کاهش یافته لذت خواهند برد. پیش‌بینی می‌شود که باتری‌های نسل بعدی خودروی‌های الکتریکی در چند سال آینده ۳۰ درصد بیشتر و سریع‌تر شارژ شوند.

به گفته هارتو، وقتی این قابلیت‌های جدید با شبکه‌های شارژ بهبودیافته ترکیب شود که در آن زمان انتظار آن را نیز داریم، فروش خودروهای الکتریکی به مصرف‌کنندگانی که فقط به دنبال بهترین وسیله نقلیه با قیمت خوب هستند، کار سختی نخواهند بود.

همچنین تا سال ۲۰۳۲ مدل‌های خودروهای الکتریکی بیشتری در دسترس خواهند بود. به گفته الیزابت کریر(Elizabeth Krear)، نایب رئیس بخش خودروهای الکتریکی در JD Power، امروزه برای تقریبا ۴۰ درصد از مدل‌های خودروهای گازسوز آمریکایی‌ یک معادل الکتریکی موجود است که سهم آن‌ها در بازار هشت و نیم درصد است.

کریر به طور مشخص در مورد احتمال اینکه خودروهای برقی دو سوم بازار خودروی ایالات متحده را تا سال ۲۰۳۲ تشکیل دهند، اظهار نظر نکرد.

اما او انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۶، یعنی تنها سه سال دیگر، برای ۷۵ درصد از خودروهایی که آمریکایی‌ها می‌خرند، یک «خودرو الکتریکی معادل» وجود داشته باشد و سهم بازار سه برابر شده و به ۲۷ درصد برسد. در کالیفرنیا، جایی که خودروهای برقی محبوب‌تر هستند و مدل‌های بیشتری در دسترس هستند، پیش‌بینی می‌شود سهم بازار خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۲ به دو سوم برسد.

به گفته کوری کانتور(Corey Cantor)، تحلیلگر بلومبرگ، کالیفرنیا قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ تنها اجازه فروش خودروهای هیبریدی تمام الکتریکی را بدهد، هدفی که در راه رسیدن به آن است.

بنابراین کالیفرنیا باید تا سال ۲۰۳۲ بیش از ۸۰ درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی از جمله هیبریدی را به خود اختصاص دهد و خود کالیفرنیا، عامل بزرگی در بازار کلی خودرو در ایالات متحده است.

به گفته کانتور، رسیدن خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۲ به دو سوم سهم بازار قطعی نیست، اما می‌تواند قابل مدیریت باشد.

در حال حاضر، تویوتا تنها یک مدل الکتریکی در ایالات متحده به نام BZ۴X SUV ارائه می‌دهد، اما تعداد بیشتری در برنامه است. هوندا، یکی دیگر از برندهای ژاپنی، در حال حاضر هیچ خودروی برقی ارائه نمی‌دهد، اما این شرکت در حال آماده سازی کارخانه‌های خود در اوهایو برای ساخت مدل‌های الکتریکی آینده است. هوندا انتظار دارد اولین خودروی برقی خود را در سال آینده عرضه کند. جنرال موتورز همچنین تعدادی مدل الکتریکی را طی یک تا دو سال آینده عرضه خواهد کرد.

جنرال موتورز متعهد شده که از سال ۲۰۳۵ دیگر خودرویی جز خودروهای سواری برقی ارائه ندهد، این شرکت خودروسازی فروش مدل‌های خود را در طیف وسیعی از بخش‌های بازار و قیمت‌ها آغاز خواهد کرد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=36198

دیدگاه شما

آخرین اخبار