روی‌ آوردن اروپایی‌ها به خودروهای برقی
کد خبر: ۳۶۳۴۵ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۸-۱۴۰۲ - ۷:۰۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

فروش خودروهای برقی مسافری سال گذشته به ۱۰.۵ میلیون نفر در سراسر جهان رسید که نسبت به ۶.۵ میلیون سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. این رشد در اروپا پس از چین قوی بوده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) بلومبرگ گزارش می‌دهد که برای ۱۲ ماه منتهی به جولای ۲۰۲۳، این منطقه شاهد افزایش ۶۲ درصدی در فروش خودروهای برقی بوده است، در حالی که فروش دیزل ۹ درصد کاهش یافته است. در آلمان، ثبت‌نام‌ها در جولای ۲۰۲۳ به تنهایی نزدیک به ۷۰ درصد افزایش یافت و فرانسه و اسپانیا نیز شاهد رشد دو رقمی بودند.

تحلیلگران بازار Autovista۲۴ اظهار کردند که خودروهای برقی اکنون ۲۰ درصد از سهم بازار آلمان را به خود اختصاص داده‌اند که در رأس آنها فولکس واگن ID.۴، فیات e ۵۰۰ و مدل Y تسلا است. رشد قوی در تابستان نشان می‌دهد که فروش می‌تواند در پاییز حتی به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

بر اساس گزارش بلومبرگ هزینه هنوز یکی از بزرگترین موانع پذیرش بازار انبوه است. به طور متوسط، خودروهای برقی بیش از یک چهارم بیشتر از مدل‌های موتورهای احتراق داخلی قیمت دارند. با این حال، با گذشت زمان، هزینه مالکیت آنها کمتر می‌شود، چیزی که خریداران خودرو به طور گسترده از آن آگاه نیستند.

پذیرش خودروهای برقی در بازار انبوه همچنان با موانعی مانند هزینه بالا و کمبود زیرساخت شارژ مواجه است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=36345

دیدگاه شما

آخرین اخبار