مازراتی گرن توریسمو الکتریکی Folgore معرفی می‌شود
کد خبر: ۳۷۵۰ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مازراتی گرن توریسمو الکتریکی Folgore ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.

به گزارش ماشین نیوز ؛مازراتی مجموعه‌ای از مدل‌های الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد که نام Folgore (کلمه ایتالیایی به معنی رعد و برق) را خواهند داشت. مازراتی برای تاکید بر تمرکز این خودرو‌های برقی، می‌گوید که گرن توریسمو Folgore نسل جدید بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار از سه موتور الکتریکی ارائه می‌کند و ادعا می‌کند که در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

عکس‌های یک نمونه اولیه گرن توریسمو استتار شده، استایل کوپه چهار صندلی را قبل از رونمایی رسمی آن که اواخر امسال برگزار می‌شود، نشان می‌دهد.

نسخه‌های Folgore که شامل شاسی‌بلند Grecale و ابرخودروی MC ۲۰ می‌شود، در سال آینده به همراه نسخه کانورتیبل گرن کابریو از گرن توریسمو عرضه خواهند شد. نسل بعدی سدان کواتروپورته و شاسی بلند لوانته تنها به عنوان خودرو‌های برقی ارائه خواهند شد و قرار است در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شوند.

مازراتی از سدان گیبلی به عنوان بخشی از برنامه محصولات آینده خود نامی نبرده و تنها تأیید کرده که تولید این خودرو به زودی متوقف خواهد شد.

این مدل‌های Folgore بر روی پلت‌فرم‌های مختلف سوار خواهند شد و همه این خودرو‌های الکتریکی آینده از طیف پلت‌فرم‌های جدید مخصوص خودرو‌های الکتریکی توسط شرکت مادر استلانتیس استفاده نمی‌کنند؛ به عنوان مثال، Grecale بر روی همان پلت فرم جورجیو آلفارومئو استلویو سوار می‌شود و مدل برقی Folgore از نسخه به روز شده این معماری استفاده می‌کند.

تا سال ۲۰۳۰، تمام مدل‌های مازراتی الکتریکی خواهند بود و موتور‌های بنزینی دیگر بخشی از خط تولید نخواهند بود. اگرچه گرن توریسمو جدید همچنان نسخه بنزینی را ارائه می‌دهد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3750

دیدگاه شما

آخرین اخبار