این خودروی عجیب فقط ۳ چرخ دارد +تصاویر
کد خبر: ۳۷۸۷۹ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۹-۱۴۰۲ - ۹:۴۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

صنعت خودروسازی در جهان به سمتی پیش می رود که حتی کوچک‌ترین خودروسازان نیز باید خود را با دنیای آینده تطبیق بدهند و به سمت تولید خودروهای برقی پیش بروند.

به گزارش ماشین نیوز ؛البته ممکن است این شرایط برای سازندگان خودروهای اسپورت که بر بیشتر بر وزن خودرو تمرکز دارند، چالش برانگیز باشد. نصب بسته باتری و موتور الکتریکی در مقایسه با موتور احتراقی معادل می‌تواند کار سختی باشد.

اما شرکت کاترهام با به حداقل رساندن وزن برای یک کوپه برقی به نام Project V نشان داد که این کار نشدنی نیست. به تبعیت از کاترهام، شرکت مورگان نیز با XP-۱، یک نمونه آزمایشی با قلب تمام الکتریکی ساخته است. این خودروی تمام برقی بر پایه سوپر ۳ ساخت فورد، تشکیل شده است، اما قطعات روغنی خود را حذف کرده تا جایی برای سخت افزار جدید باز شود. واقعیت جالب درباره ایکس پی وان این است که این خودرو از اولین پیشرانه مورگان که در داخل ساخته شده است استفاده می کند.

تصاویر | این خودروی عجیب فقط 3 چرخ دارد | سبک و آینده‌نگرانه

مهندسان برای پایین نگه داشتن هزینه های توسعه، موتور الکتریکی را در تونل انتقال نصب کردند. این برای ۱۳۴ اسب بخار که به تک چرخ عقب هدایت می شود مناسب است. موتور الکترونیکی، نیروی خود را از یک بسته باتری کوچک ۳۳ کیلووات ساعتی که در زیر کاپوت نصب شده است به دست می‌آورد که معمولاً موتور بنزینی Super ۳ را می‌بینید.

تصاویر | این خودروی عجیب فقط 3 چرخ دارد | سبک و آینده‌نگرانه

مورگان XP-۱ با وزن کمتر از ۷۰۰ کیلوگرم، فقط حدود ۶۰ کیلوگرم از همتای گازی خود سنگین‌تر است. این خودروی تمام برقی با چهار حالت رانندگی قابل انتخاب توسعه یافته است که به طرز خنده‌داری بر روی نمایشگر درایور دیجیتال با نمادهای فلفل قرمز نشان داده شده است.

تصاویر | این خودروی عجیب فقط 3 چرخ دارد | سبک و آینده‌نگرانه

برای مقابله با وزن اضافی برای این سه چرخه برقی با دمپرهای قابل تنظیم Nitron نصب شده است. باتری نصب شده روی آن از شارژ سریع پشتیبانی می کند و حتی قابلیت شارژ دوطرفه را نیز دارد. مت هول، مدیر فنی مورگان درباره این خودرو گفت مدل مجهز به موتور فورد با قیمت ۵۳۹۳۸ دلار در ایالات متحده که ۱۲ نمایشگاه دارد به فروش می رسد.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=37879

دیدگاه شما

آخرین اخبار