برترین خودروهای الکتریکی ۲۰۲۲ کدامند؟
کد خبر: ۳۸۲ | تاریخ انتشار : ۲۰-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تنها یک هفته از سال جدید گذشته و قیمت سهام شرکت‌های تازه وارد خودروهای الکتریکی مانند لوسید موتورز و فورد با وجود زیان‌های هم‌زمان شاخص اس‌اندپی ۵۰۰، نزدک و دیگر شرکت‌ها مانند تسلا، ریویان و نیو بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت‌های خودروسازی لوسید و فورد در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن رشد خواهند کرد و دلایل این رشد گسترش به بازاراهای جهانی و تولید خودروهای الکتریکی است که در ذیل این علل بررسی شده است.

گسترش جهانی

شرکت خودروسازی لوسید اعلام کرد: امسال گسترش به بازارهای اروپایی آغاز خواهد شد و منتظر اطلاعات تحویل خودروی این بازارها هستیم.

پیتر راولینسون، مدیرعامل این شرکت در کنفرانس سه ماهه سوم ۲۰۲۱ گفت: ما به دنبال گسترش عرضه محصولات خود در اروپا و خاورمیانه هستیم و انتظار داریم در سال ۲۰۲۲ وارد این بازارها شویم.

لوسید عربستان سعودی را دومین بازار بزرگ خود در خارج از ایالات‌متحده می‌داند و قصد دارد در سال جاری ۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند و به این کشور تحویل دهد.

خودروهای الکتریکی

تسلا در ۲ ژانویه رکورد بالای تولید و تحویل سه ماهه و تمام سال خود را برای سال ۲۰۲۱ گزارش کرد. این شرکت در سال گذشته ۹۳۶ هزار و ۱۷۲ وسیله نقلیه ازجمله ۳۰۸ هزار و ۶۰۰ خودروی الکتریکی را در سه ماهه چهارم تحویل داد.

فورد در ۵ ژانویه، مجموع فروش  ۵۰۸ هزار و ۴۵۱ خودرو Q۴ و ۲.۰۴ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۱ را گزارش کرد. اکنون فورد دومین خودروساز بزرگ خودروهای الکتریکی پس از تسلاست و این جایگاه باید در سال‌های آینده حفظ شود.

در ماه اکتبر فورد اعلام کرد: سود سه ماهه ۰.۱۰ دلاری را بازگردانده است و سود سالانه ۱.۶ درصدی به سهام فورد می‌دهد.

لوسید نیز قصد دارد تولید خود را به ۵۳ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ و ۵۰۰ هزار دستگاه تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد. لوسید یکی از معدود شرکت‌های جوان در تولید خودروهای الکتریکی است که همچنان به وعده‌های خود عمل می‌کند و در مسیر تحقق اهداف خود در سال ۲۰۲۲ است.

شرکت‌های لوسید و فورد برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال رهبران آینده در صنعت خودرویی هستند و قصد دارند خودروهای الکتریکی را تحت سلطه خود قرار دهند، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=382

دیدگاه شما

آخرین اخبار