صنعت خودروسازی دانش‌بنیان می‌شود
کد خبر: ۴۱۳ | تاریخ انتشار : ۲۱-۱۰-۱۴۰۰ - ۷:۵۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، موضوع دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش ماشین نیوز ؛در دیدار سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، موضوع دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

در این دیدار که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مسئولان به تحلیل صنعت خودرو از دیدگاه اقتصاد دانش بنیان پرداختند.

طراحی و توسعه پلتفرم و خانواده محصول مبتنی بر آن با تکیه بر توانایی زنجیره تأمین، از جمله راهکارها و موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این دیدار همچنین به ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل معاونت صنایع حمل و نقل درون این ساختار با سه دفتر صنایع خودرو، صنایع ریلی و دریایی و صنایع هوایی اشاره شد.

به گزارش ایرنا، صنعت خودروی کشورمان به عنوان یک صنعت پیشران، در سال‌های اخیر از مشکلات و چالش‌هایی همچون زیان انباشته، کیفیت پایین تولیدات، نحوه قیمت‌گذاری و بدهی زیاد به قطعه‌سازان و زنجیره تأمین رنج می‌برد، اما وزیر صمت کابینه دولت سیزدهم معتقد است: این مشکلات به معنی آن نیست که این صنعت را کنار بگذاریم.

فاطمی‌امین بیان‌داشت: عده‌ای می‌گویند که اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام کنیم به نفع ماست، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می‌تواند به افتخار ملی تبدیل شود.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=413

دیدگاه شما

آخرین اخبار