۵ نکته برای نگهداری خودرو در فصل زمستان
کد خبر: ۴۱۹ | تاریخ انتشار : ۲۱-۱۰-۱۴۰۰ - ۸:۳۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

با فرارسیدن زمستان و افت شدید دما در برخی مناطق، شرایط برای حفظ و نگهداری از خودروها دشوارتر از قبل می‌شود؛ اما باید چه کرد؟

به گزارش ماشین نیوز ؛ فرقی نمی‌کند که در این روزهای سرد زمستانی، خودرو مدام در حال رفت‌وآمد باشد یا به مدت چند هفته یا حتی چند ماه راکد باقی بماند؛ شما باید برای نگهداری از آن کارهایی انجام دهید.

برخلاف مقالات متعددی که در آنها به آماده‌سازی خودروها برای تردد در روزهای سرد زمستانی پرداخته شده، در این نوشتار قصد داریم به فراهم کردن شرایط برای خودروهایی که در طول زمستان باید راکد بمانند، بپردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید، برخی از اقداماتی هستند که می‌توان در این راستا انجام داد. پیش از پرداختن به جزئیات باید اشاره کنیم که بعضی از این راهکارها توسط شرکت‌هایی که در زمینه تجارت انواع خودروها از جمله نمونه‌های کلکسیونی فعالیت می‌کند، پیشنهاد شده‌اند. بخوانید:

اضافه کردن تثبیت‌کننده یا مکمل سوخت

امروزه اکثر افراد به اهمیت مکمل‌های سوخت کاملاً واقف هستند و مقالات متعددی نیز در این باره نگاشته شده است.

بنابراین اینجا نیز فقط یادآوری می‌کنیم از آنجایی که سوخت موجود در باک نهایتاً ۳۰ روز کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کند، افزودن مکمل برای کُند کردن این روند در صورت راکد ماندن خودرو برای مدت طولانی امری ضروری است.

تعویض روغن

تعویض روغن قبل از خواباندن خودرو برای مدت طولانی در زمستان نه‌تنها هیچ ضرری ندارد، بلکه بسیار هم مفید است.

با این کار، وقتی در بهار یا هر موقع دیگر برای اولین بار استارت بزنید، اجزای متحرک موتور توسط روغنی کاملاً صاف و دست اول محافظت خواهند شد.

روغن‌کاری بخش‌های مهم شاسی

چنانچه از یک خودرو به مدت طولانی استفاده نکنید، اجزای متحرک و انعطاف‌پذیر به‌مرور دچار خشکی بیش از حد و بعضاً دچار زنگ‌زدگی یا حتی ترک‌خوردگی می‌شوند.

این مسأله در فصول سرد بسیار پررنگ‌تر شده و احتمال آن بالاتر می‌رود.

برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند می‌توان این قسمت‌ها را با روغن‌کاری برای حرکت اولیه در چند ماه بعد آماده نگه داشت.

بازبینی محتوای رادیاتور و وضعیت آن

اگر قرار نیست که اتومبیلتان در یک گاراژ با سیستم تهویه مطبوع پیشرفته خوابانده شود، حتماً نسبت ضد یخ با آب را چک کنید.

بدون مقادیر مناسب، آب موجود در رادیاتور ممکن است به‌راحتی یخ زده و حجم آن بیشتر شود. در این حالت صدمات جبران‌ناپذیری به موتور وارد خواهد شد.

فکری به حال باتری کنید

برای نگهداری از باتری در حالت کلی سه راه پیش روی مالکین وجود دارد. یا باتری متصل باقی بماند، یا از مدار خارج شود و یا برای آن باید از محافظ یا به عبارت بهتر شارژرهای موجود استفاده کرد.

شاید در این بین، جدا کردن باتری و انتقال آن به مکانی که دمای آن به زیر صفر نرسد، راحت‌ترین کار باشد؛ اما با این روش نیز باتری در بلندمدت کارایی خود را از دست خواهد داد.

بنابراین در صورت امکان حفظ باتری در مدار و روشن کردن خودرو هر از چند گاهی به مدت چند دقیقه معقول‌ترین راه باشد.

 

منبع: فارس

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=419

دیدگاه شما

آخرین اخبار