تسلا باید بیش از ۱.۵ میلیون خودرو تولید کند
کد خبر: ۴۳۷۳ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۲-۱۴۰۱ - ۹:۱۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی
در سال ۲۰۲۲؛

باتوجه به پیش بینی‌های ایلان ماسک و فروش خودرو‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۲، تسلا باید تولیدات خود را افزایش دهد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ایلان ماسک در طی یک کنفرانس تلفنی می‌گوید پس از فروش خودروهای تسلا، با درآمد‌های بی‌سابقه و تحویل آن‌ها در سه ماهه اول  ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد در سال جاری بتوانند بیش از ۱.۵ میلیون خودرو تولید کنند. به گفته او در سه ماهه اول خودروهای تسلا پر فروش بوده‌اند.

  ایلان ماسک می‌گوید با وجود کمبود تراشه‌ها و  چالش‌های فراوان در طول سه ماه نتایج رکورد به دست آمد. به گفته او  تولیدات خودرو تسلا نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

ایلان ماسک

او اعلام کرد که تسلا قصد دارد ظرفیت تولیدات خود را در اسرع وقت افزایش دهد و به رشد پنجاه درصدی فروش دست پیدا کند. وی ادامه داد، نرخ رشد به ظرفیت تجهیزات، کارایی عملیاتی و ظرفیت و ثبات زنجیره تامین بستگی دارد. همچنین کارخانه‌ها برای چندین فصل زیر ظرفیت کار کرده‌اند، زیرا زنجیره تامین به عامل محدودکننده اصلی تبدیل شده است، که احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

چالش‌های امسال تسلا را از داشتن یک سه ماهه درخشان باز نداشت. اوایل این ماه، تسلا اعلام کرد که بیش از ۳۰۵ هزار خودرو تولید و حدود ۳۱۰هزار خودرو را در سه ماهه اول تحویل داده است. میزان تحویل خودرو سالانه ۶۸ درصد افزایش یافته است. همچنین درآمد این شرکت به  ۱۸.۷۶ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد افزایش داشت.

ایلان ماسک

در همین حال، حاشیه عملیاتی تسلا در سه ماهه اول به ۱۹ درصد رسید که موجب شد این شرکت با شرکت‌های سوپراسپرت حتی با وجود فروش خودرو‌های سدان و شاسی‌بلند برابری کند. با این اوصاف، این شرکت با اختلالات زنجیره تامین مواجه است. حمل و نقل، نیروی کار و سایر چالش‌های تولیدی وارد عمل شده اند و احتمالاً در طول سال بر تجارت آن تأثیر می‌گذارند. در حالی که نرخ تولید هفتگی در کارخانه تسلا در شانگ‌های در سه ماهه اول قوی بود، اما افزایش موارد COVID-۱۹ باعث تعطیلی موقت کارخانه و  بخش‌هایی از تسلا شد.

با توجه به وضعیت شانگهای، تسلا ر تایید کرد که حدود یک ماه از حجم ساخت خود را از دست داده است. تسلا تأیید کرد که تولید محدود خود را اخیراً از سر گرفته و به نظارت دقیق می‌پردازد. همچنین انتظار می‌رود که تسلا در سه ماهه دوم به حجم کل ساخت و تحویل بازگردد.

ماسک همچنین درباره تأثیر تورم بر قیمت خودرو‌های تسلا بحث کرد و خاطرنشان کرد که «تامین‌کنندگان تحت فشار شدید هزینه‌ها هستند» و در برخی موارد درخواست افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای قطعات دارند. وی ادامه داد، با توجه به اینکه “به نظر می‌رسد تورم حداقل تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد” به همین دلیل قیمت‌های خود را افزایش خواهند داد.

او توضیح داد که قیمت‌های بالاتر به این دلیل است که تسلا سفارش‌هایی دارد که در برخی موارد یک سال یا بیشتر طول می‌کشند و برای تامین هزینه‌های قطعات باید پیش‌بینی مالی داشته باشند. ماسک ادامه داد، چیزی که هزینه‌ها را حداقل در کوتاه مدت پایین نگه می‌دارد این است که قرارداد‌های بلندمدتی با تامین کنندگان داشته باشند. او می‌گوید افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی نمی‌کند و اگر افزایش هزینه‌های احتمالی محقق نشود، شرکت ممکن است قیمت‌ها را اندکی کاهش دهد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=4373

دیدگاه شما

آخرین اخبار