سرمایه‌گذاری میلیاردی هوندا در خودروهای برقی
کد خبر: ۴۵۵۷۴ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۲-۱۴۰۳ - ۸:۱۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

هوندا ۱۱ میلیارد دلار برای راهبرد خودروهای برقی در کانادا هزینه می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ شرکت خودروسازی هوندا موتور ۱۵ میلیارد دلار کانادا (۱۱ میلیارد دلار آمریکا) را برای تولید زنجیره تامین وسایل نقلیه الکتریکی خود در کانادا با میلیاردها دلار کمک مالی دولتی هزینه خواهد کرد زیرا این خودروساز ژاپنی به دنبال افزایش تقاضای بلندمدت در منطقه است.

هوندا اعلام کرد که این رقم شامل سرمایه گذاری شرکای جوینت ونچر است و هدف شروع تولید خودروهای برقی در سال ۲۰۲۸ است. این شرکت سالانه ۲۴۰ هزار وسیله نقلیه در این مرکز تولید خواهد کرد، در حالی که یک کارخانه باتری در آلیستون انتاریو که در حال حاضر مدل‌های هوندا CR-V و سیویک با موتور بنزینی تولید می‌کند.

برای هوندا، این بخشی از یک شرط طولانی مدت بر روی تقاضای مصرف کنندگان برای خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی است و آن را به سمت هدف خود سوق می‌دهد که تا سال ۲۰۴۰ خودروهای برقی ۱۰۰ درصد از فروش را به خود اختصاص دهند. این شرکت در حال حاضر خودروهای هیبریدی را در ایالات‌متحده تولید می‌کند و گفته است که قصد دارد سال آینده تولید اولین خودروهای تمام الکتریکی ساخت ایالات متحده را در مریسویل، اوهایو آغاز کند.

سرمایه‌گذاری‌های جدید هوندا همچنین قرار است اتکای آن را به تولیدکنندگان خارجی برای باتری‌ها کاهش دهد و آن را به مواد خام حیاتی برای انتقال انرژی پاک نزدیک‌تر کند.

طبق گزارش بلومبرگ، شینجی آیوما، معاون اجرایی این شرکت گفت ما می‌خواهیم از منابع و انرژی غنی کانادا استفاده کنیم تا بتوانیم یک زنجیره ارزش متمرکز بر خودروهای الکتریکی ایجاد کنیم. او افزود که هوندا انتظار دارد که بتواند با تولید باتری، هزینه‌های تولید باتری خود را ۲۰ درصد کاهش دهد.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=45574

دیدگاه شما

آخرین اخبار