قاچاق وحشتناک سوخت در هرمزگان
کد خبر: ۴۶۱۱۳ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۲-۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛  سردار علی‌اکبر جاویدان؛ فرمانده انتظامی و سردار اسماعیلی؛ فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان در نشست خبری با حضور خبرنگاران حاضر در هفتمین تور رسانه‌ای قوه‌ قضاییه شرکت کردند. مجتبی قهرمانی؛ رئیس کل دادگستری و عارف اکبری؛ دادستان مرکز استان هرمزگان هم در این نشست حضور داشتند.

قهرمانی در ابتدای این نشست گفت: همکاری ویژه‌ای و تعاملی بین دستگاه قضایی، مجموعه انتظامی و مرزبانی و ارگان‌های دولتی بوده که در این میان طرح‌های خوبی اجرا شده. یکی از این موارد طراحی و راه‌اندازی سامانه هوشمند پایش جایگاه‌های سوخت برای مبارزه با قاچاق سوخت است.

در ادامه سردار جاویدان؛ فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان سخنانی گفت: هرمزگان از استان‌های مهم و استراتژیک کشور محسوب می‌شود و از نظر فرهنگی و جغرافیایی از استان‌های اولویت‌دار کشور است. از طرفی تعامل خوبی بین ارگان‌ها و همچنین مردم و حاکمیت در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: هرمزگان جمعیت متنوعی دارد و استان توریست‌پذیر و مهاجرپذیر است. ما همواره در میان استان‌های مختلف از نظر میزان جرایم در رتبه‌های خوبی قرار داریم و جزو استان‌هایی هستیم که به لحاظ مسائل امنیتی و انتظامی وضعیت قابل قبولی داریم‌.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان ۱۲۰۰ کیلومتر نوار مرزی دارد، افزود: از بندر پارسیان تا انتهای جاسک در محدوده ماست و مردم ما از قبل همنشینی با مرز دریا روزی می‌برند. استان ما از نظر واردات و صادرات از استان های اصلی کشور است و بیش از ۷۰ درصد صادرات و واردات از این استان صورت می‌گیرد که این موارد می‌تواند مشکلات امنیتی و انتظامی فراوانی داشته باشد که خدارا شاکریم اینگونه نیست.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: اگرچه افرادی هستند که از خلأهای قانونی موجود استفاده می‌کنند، مثل درگیری‌هایی که در حوزه قاچاق سوخت وجود دارد.

سردار جاویدان افزود: قاچاق سوخت شغل‌های کاذب و دردسرهایی ایجاد کرده که بخشی از توان ما را معطوف به خود کرده است. اما اراده مسئولان استان این است که بتوانیم ریشه‌ای این مشکل را حل کنیم. در این خصوص اقداماتی هم انجام شده و بعضاً با طرح‌های عملیاتی خوب و مشترک در نقاط خاص کشفیات سوخت بیش از ۲ تا ۳ میلیون لیتر بوده است‌.

وی در ادامه سخنانش گفت: ما در بحث خودروهای شوتی کاهش ترددها را داریم و در بحث قاچاق سوخت هم ضربات مهلکی به سودجویان و قاچاقچیان زدیم و کشفیات زیادی داشتیم. افراد اصلی باندهای قاچاق به طرق مختلف شناسایی شدند و اقدامات خیلی خوبی در این خصوص داشتیم.

سردار جاویدان ادامه داد: سال گذشته ۲۶ طرح ارتقا در خصوص قاچاق سوخت انجام دادیم که بخش اعظمی از آن طرح‌ها با مشارکت دریابانی بوده و در این طرح ها ۲۷ میلیون لیتر سوخت کشف شد و بیش از ۴ هزار دستگاه شوتی سنگین و نیمه‌سنگین و سبک ضبط شدند. ۴۲۰ کیلومتر لوله‌ها از انبارها و خانه‌های روستایی به سمت سواحل کارگذاری شده بود که با ابزار و تجهیزات پلیس امحا شده است. ۱۴۸۰ عدد مخزن ۱۰ تا ۵۰ هزار لیتری کشف و خنثی شد و محموله‌ها نیز به شرکت نفت تحویل داده شد. در این میان ۳ هزار و ۶۵۷ قاچاقچی هم در عملیات‌های مختلف دستگیر شدند.

کشف ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق فقط در سال ۱۴۰۳

در ادامه این نشست خبری سردار اسماعیلی؛ فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان طی سخنانی گفت: وضعیت استان هرمزگان ۱۱۰۰ کیلومتر مرز دریایی با کشورهای حوزه خلیج فارس و بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مساحت دارد. یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کشور مبارزه با قاچاق در انواع و اقسام آن بوده است. به این دلیل طرح‌های زیادی در این خصوص داشتیم و فرماندهی انتظامی در کنار مرزبانی و دستگاه قضایی عملیات‌های فراوانی داشته است.

سردار اسماعیلی ادامه داد: در دو سال اخیر ۴۰ درصد توان شناوری ما افزایش پیدا کرده و به فرموده سردار رادان امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود. در سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته بود. کشف حدود ۲۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق فقط در دریابانی بوده است. در دخانیات بیش از ۲۴ میلیون نخ سیگار و بیش از ۲۳ هزار لوازم منزل بوده و در این میان بیش از ۹۵۰ شناور قاچاق بر توقیف شده است. امسال در ۵۰ روز اخیر بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت کشف و ضبط شده است.

فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان افزود: ما این هشدار را به قاچاقچیان می‌دهیم که مرزبانی و فرماندهی انتظامی استان با حمایت دستگاه قضایی سال سختی را برای قاچاقچیان رغم می‌زند. ما تلاش می‌کنیم با شناسایی نیروهای اصلی و سرکردگان باندهای قاچاق به بنیه مالی آن‌ها نیز ضربه سختی بزنیم.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=46113

دیدگاه شما

آخرین اخبار