واردات خودرو بدون سقف شد
کد خبر: ۵۲۴۵ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۲-۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح مصوبه واردات خودرو و تصویب واردات بدون سقف گفت: امروز خلأ ۵۰۰هزارخودرویی در بازار احساس می‌شود که با واردات، فضا رقابتی می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شد دولت خودرو‌هایی را که کم‌مصرف و ایمن هستند بدون سقف وارد کند.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی افزود: تا امروز از خودروسازان حمایت‌هایی شده است که طبق فرموده مقام معظم رهبری نباید سوءاستفاده کنند و باید ساختار دو خودروساز اصلاح شود مثلاً دولت به‌جای سهامداری و دخالت، باید ناظر باشد.

وی با اشاره به مصوبه قبلی مجلس در خصوص واردات ۷۰ هزار خودرو گفت: اول، با فرمایشات رهبری کلاً مصوبه اصلاح شد و این اختیار را به دولت دادیم تا برای عامه مردم هرقدر که بتواند بازار را تنظیم کند، واردات خودرو را انجام دهد دوم، ماده ۴ آن که مربوط به صادرات قطعه و واردات خودرو بود، حذف شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: آیین‌نامه واردات خودرو به‌دست دولت تهیه می‌شود و دولت شرایط را باید برای واردات آماده کند.

وی گفت: امروز خلأ ۵۰۰هزارخودرویی در بازار احساس می‌شود که با واردات، فضا رقابتی می‌شود.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5245

دیدگاه شما

آخرین اخبار