قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد
کد خبر: ۵۹۰۰ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۳-۱۴۰۱ - ۷:۳۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

بررسی روند بازار خودرو نشان می‌دهد که دلالان بالاخره ترمز قیمت‌ها در بازار را کشیده و به کاهشی شدن قیمت‌ها رضایت داده‌اند. این در حالیست که این مسیر کاهش قیمت خودروها در بازار، در هفته گذشته و تحت تاثیر خبر آزادسازی واردات خودرو پیش‌بینی می‌شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛روند قیمت‌ها در بازار خودرو طی هفته گذشته نشان داد که دلالان دست از تلاش بر نمی‌دارند و همچنان افسار بازار خودرو را به دست دارند و اجازه کاهش قیمت‌ها را در این بازار نمی‌دهند. این در حالی بود که تجربه گذشته نشان می‌دهد حتی خبرها در رابطه با واردات خودرو بر بازار آزاد تاثیرگذار بوده است.

حال اما بررسی قیمت‌ها در بازار اولین روز از خرداد ماه امسال و مقایسه آن با هفته گذشته نشان می‌دهد که گویا دلالان بیش از این توان مقاومت نداشته‌ و بدین ترتیب خودرو در بازار آزاد در مسیر کاهشی شدن قرار گرفت.  البته هنوز هم قیمت‌ها در بازار آزاد بسیار فراتر از معمول و با فاصله بسیار از کارخانه تعیین می‌شوند. نکته قابل توجه اینجاست که محصولات خارج از تولید همچون پراید نیز همانند خودروهای بر مدار خط تولید، بالا و پایین می‌شود. البته برخلاف آنچه که برخی می‌گویند، هنوز این خودرو به زیر ۲۰۰ میلیون تومان نرسیده است.

بطور کلی بررسی بازار امروز و مقایسه آن با هفته گذشته نشان می‌دهد که در محصولات گروه خودروسازی سایپا کاهش یک تا ۱۵ میلیون تومانی شکل گرفته است.

در محصولات ایران‌خودرو نیز کاهش یک تا ۱۳ میلیون تومان برای محصولات تولیدی و البته ۳۵ میلیون تومان برای محصول مونتاژی این شرکت (هایما S۷ توربو) نسبت به ابتدای هفته گذشته (شنبه) مشهود است.

آخرین قیمت‌های ثبت شده برای انواع پرتیراژهای خودروسازان در بازار روز یکشنبه (اول خردادماه) و مقایسه آن با شنبه هفته گذشته (۲۴ اردیبهشت ماه) به شرح زیر است:

منبع: ایسنا

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5900

دیدگاه شما

آخرین اخبار