حرکت تسلا برای تولید روزانه ۲۶۰۰ خودرو
کد خبر: ۶۰۹۱ | تاریخ انتشار : ۰۵-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

فروش خودرو در چین در ماه آوریل ۳۴ درصد افزایش یافت اما همچنان ضعیف‌تر از سال گذشته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ داده‌های خرده‌فروشی خودروهای چینی در ماه می به تصویری از بهبود اقتصادی سخت پس از اقدامات شدید ضد همه‌گیری افزوده است، به طوری که تولیدکنندگان خودروهای بیشتری نسبت به ماه گذشته به فروش رسانده‌اند اما هنوز کمتر از یک سال قبل از آن هستند. انجمن خودروهای مسافری چین با انتشار این داده‌ها در اواخر روز چهارشنبه، خواستار حمایت بیشتر دولت شد.

خرده‌فروشی در سه هفته اول ماه می، ۷۸۰ هزار دستگاه خودرو و ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه در آوریل افزایش داشت. انجمن صنعت گفت با توجه به اقداماتی که برای کنترل شیوع کووید-۱۹ باعث کاهش درآمد شده است، حجم فروش ۱۶ درصد کمتر از ۱۲ ماه قبل بوده است.

حرکت و فعالیت اجتماعی ماه گذشته در شهرهای سراسر چین به شدت محدود شد. قوانین از مکانی به مکان دیگر متفاوت است اما در جاهایی که سخت‌گیرانه‌تر بودند، مانند شانگهای، کاهش یافته‌اند. فروش خودرو در سه ماهه اول ۰.۲ درصد بیشتر از سال قبل بود. برای سال ۲۰۲۱، فروش ۳.۸ درصد افزایش یافت.

تصویر یک بهبود اقتصادی جزئی که در فروش خودرو ظاهر می‌شود در سایر شاخص‌ها نیز دیده می‌شود. Nomura Global Economics گفت که حمل‌ونقل بار جاده‌ای و تحویل سریع از مراکز توزیع در هفته گذشته هر دو قوی‌تر از یک ماه قبل بوده‌اند اما همچنان نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته‌اند.

انجمن خودروهای سواری گفت اقدامات محرک دولت‌های محلی فقط حمایت کوتاه‌مدت از بازار را فراهم می‌کند. این سازمان از مقامات خواست تا سیاست قوی‌تری اتخاذ کنند تا صنعت را در مسیر بهبود پایدار قرار دهند.

رویترز در اوایل این ماه گزارش داد که سیاست‌گذاران چین با خودروسازان در مورد تمدید یارانه‌های پرهزینه برای خودروهای برقی که قرار بود در سال ۲۰۲۲ منقضی شوند، با هدف حفظ رشد بازار کلیدی با کاهش رشد اقتصادی، مذاکره کرده‌اند. فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی، سریع‌ترین بخش در حال رشد بازار چین بوده است.

به گفته یک فرد مطلع، تسلا همچنین موفق شد امروز پنج‌شنبه شیفت دوم را در کارخانه خود در شانگهای اضافه کند و تولید روزانه را به ۲۶۰۰ خودرو برساند.

منبع: ایسنا

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6091

دیدگاه شما

آخرین اخبار