تازه‌ترین هنرنمایی مرسدس با یک طراحی دلفریب
کد خبر: ۶۵۰۱ | تاریخ انتشار : ۱۴-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

پس از وقفه ای نسبتاً طولانی، مرسدس بنز از نسل جدید GLC رونمایی کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛نسل جدید این خودرو در حالی به بازار معرفی شد که مرسدس بنز کاملاً به سمت و سوی تبدیل شدن به یک خودروساز الکتریکی گام بر می‌دارد، اما در هر صورت فعلاً خودروهای درون سوز نیز بخش اعظمی از نیاز بازار را تشکیل می دهند.

طراحی بیرونی آشنا

هرچند GLC جدید به‌روزرسانی‌های بزرگی در تکنولوژی و تجهیزات داشته اما طراحی بیرونی آن بیشتر تکاملی است تا انقلابی. به همین دلیل، طراحی کلی خودرو کاملاً آشنا به نظر می‌رسد هرچند که حالا جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های جلو تیزتر و چراغ‌های عقب باریک‌تر شده‌اند.

تازه‌ترین هنرنمایی مرسدس با یک طراحی دلفریب

از لحاظ ابعاد، جایی که بزرگ‌ترین تغییر رخ داده طول خودرو است که حالا با ۶۱ میلی‌متر افزایش به ۴,۷۱۶ میلی‌متر رسیده است. فاصلهٔ محوری GLC جدید نیز افزایشی ۱۵ میلی‌متری را تجربه کرده و به ۲,۸۸۸ میلی‌متر رسیده است اما عرض خودرو تغییری نداشته و همچنان ۱,۸۹۰ میلی‌متر است درحالی‌که ارتفاع آن‌هم ۴ میلی‌متر کمتر شده است. ضریب درگ نسل جدید این ماشین نیز دودهم نسبت به قبل بهبود پیدا کرده و به ۰.۲۹ رسیده است.

طراحی داخلی؛ تحول بنیادین

بی تردید بزرگ ‌ترین پیشرفت‌ ها و بهبودهای طراحی و تکنولوژیکی GLC جدید در بخش کابین آن صورت گرفته است. در این جا مانند C کلاس جدید و به سبک و سیاق S کلاس، یک نمایشگر بزرگ ۱۱.۹ اینچی به شکل تبلت در کنسول میانی قرار گرفته و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی هم در نقش کلاستر تمام دیجیتال در مقابل راننده جانمایی شده است.

تازه‌ترین هنرنمایی مرسدس با یک طراحی دلفریب

فضای بار خودرو افزایش ۷۰ لیتری داشته که مجموع حجم صندوق بار GLC  حالا به ۶۲۰ لیتر رسیده است. از امکانات استاندارد GLC می توان به مواردی نظیر شارژر وایرلس، گرم‌کن صندلی های جلو، اندروید اتو و اپل کارپلی، اسکنر اثر انگشت، پکیج دستیار راننده نظیر حفظ فاصله با خودروی جلویی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار فرمان و… اشاره کرد.

علاوه بر این، خریداران می‌توانند هدآپ دیسپلی رنگی و تکنولوژی جدیدی به نام کاپوت شفاف را هم سفارش دهند که در مورد دوم، نمای مجازی زیر خودرو شامل چرخ‌ها و موقعیت فرمان روی نمایشگر مرکزی به نمایش درمی آید. به لطف این ویژگی، رانندگی در مسیرهای آفرودی آسان‌تر خواهد شد.

تکنولوژی‌ها

تمام نسخه‌های نسل جدید GLC به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی مثل گرم‌کن صندلی‌ها، اندروید اتو، اپل کارپلی، شارژر بی‌سیم و اسکنر اثرانگشت که پروفایل راننده را ذخیره می‌کند ارائه خواهند شد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند هدآپ دیسپلی رنگی و تکنولوژی جدیدی بنام کاپوت شفاف را هم سفارش دهند که دومی نمای مجازی زیر خودرو شامل چرخ‌ها و موقعیت فرمان را روی نمایشگر مرکزی به نمایش درمی‌آورد. به لطف این ویژگی، رانندگی در مسیرهای آفرودی آسان‌تر خواهد شد. همچنین به گفتهٔ مرسدس، سیستم‌های نرم‌افزاری GLC جدید به‌طور منظم از راه دور به‌روزرسانی می‌شوند.

تازه‌ترین هنرنمایی مرسدس با یک طراحی دلفریب

مشخصات فنی GLC

نسل جدید مرسدس بنز GLC در ایالات متحده آمریکا با دو مدل GLC300 و GLC300 4Matic عرضه خواهد شد که هر دو از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به همراه سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره می گیرند.

تازه‌ترین هنرنمایی مرسدس با یک طراحی دلفریب

این موتور ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ های عقب یا هر چهار چرخ منتقل می شود. شتاب هر دو نسخه این خودرو ۶.۲ ثانیه اعلام شده و سرعت آن ها نیز روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. لازم به ذکر است که هنوز مرسدس بنز از زمان عرضه این مدل و قیمت آن سخنی به میان نیاورده است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6501

دیدگاه شما

آخرین اخبار