افزایش قیمت بنزین صحت ندارد
کد خبر: ۷۰۰۶ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۳-۱۴۰۱ - ۸:۴۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر مطلوب بودن ذخیره‌سازی‌های سوخت کشور، گفت: هیچ بحثی درباره افزایش قیمت بنزین در کشور مطرح نیست و آنچه در فضای رسانه‌ای درباره قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت سوخت آزاد به‌صورت غیرواقعی مطرح می‌شود، صحت ندارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛«جلیل سالاری» در آیین رونمایی از اجرای آزمایشگاهی طرح بهنگام‌سازی فروش (بهنوش) در هوشمندسازی عرضه سی‌ان‌جی که در مرکز آموزش اندیشه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، افزود: جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌های عرضه صحت ندارد و دولت نیز هیچ‌ برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت سوخت ندارد.

وی با اشاره به اهمیت ورود دانش‌بنیان‌ها در پروژه‌های صنعت پالایش، تأکید کرد: ضروری است ظرفیت‌های بخش سرمایه‌گذاری با شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر تجمیع شده و به اجرای کار و پروژه مبادرت کنند.

معاون وزیر نفت گفت: در این باره به شرکت‌های زیرمجموعه تکلیف کرده‌ایم در زمینه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنند و مقرر شده است همه ساله دست‌کم پنج قرارداد در این زمینه منعقد شود.

سالاری با بیان اینکه ذخیره‌سازی سوخت در شرایط مطلوبی قرار دارد، گفت: چالش و مشکلی در زمینه تأمین سوخت در کشور وجود ندارد و با توجه به ذخیره‌سازی مطلوب انجام شده در شرایط فعلی، سوخت مایع مورد نیاز حوزه نیروگاهی تأمین می‌شود.

اجرای طرح پایلوت هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت در دو جایگاه سی‌ان‌جی در شهر تهران

«علی‌اکبر نژادعلی»، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این آیین طی سخنانی گفت: به‌منظور اجرایی سازی‌ بحث هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی اتاق‌های فکر متعددی شکل گرفت و نظرات مطرح و چالش‌ها بررسی و مطالعه شد.

وی افزود: اجرای این پروژه‌ در دو سه‌ سال گذشته مغفول مانده بود و به‌رغم تمهیدات، وجود نیرو و مشاوره‌ها و تکنولوژی‌ لازم، در ابتدای کار ادامه فرآیند میسر نبود و با ادامه این روند، نه‌تنها پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسید، بلکه هزینه هنگفتی را نیز تحمیل می کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه برای اجرای طرح بهنگام‌سازی فروش در هوشمندسازی عرضه سی‌ان‌جی در جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی از ایده‌ها و افکار نو بهره گرفته شد، بیان کرد: ما پیش از این با پروژه‌ای میلیاردی روبه‌رو بودیم که اجرای آن در قالب طرح جدید به نفع اقتصاد و صنعت کشور تمام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: در این طرح به مجوزهایی چون تأکید بر داشتن معاینه فنی خودروها و تأمین امنیت و مدیریت فروش از طریق ارتباطات الکترونیکی تأکید و تمرکز شده است.

نژادعلی تصریح کرد: این پروژه پس از تست‌های امنیتی و پدافندی در دو جایگاه در پایتخت به‌صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و در صورت حصول نتیجه مثبت اجرای آن به سراسر کشور تسری خواهد یافت.

 عدالت در توزیع یارانه‌های بخش حمل‌ونقل، زیرساخت کارآمد، ‌انعطاف‌پذیری، سیاست‌پذیری، کاهش چشمگیر هزینه‌ها، افزایش شفافیت و فسادستیزی، افزایش درآمد دولت از محل تحدید قاچاق و انحراف فرآورده‌ها، چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت همسو با سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، مدیریت توزیع و اعمال سیاست‌های تشویقی و امکان توسعه طرح‌های ملی پالایشی از جمله اهداف و مزایای اجرای طرح ملی بهنگام‌سازی فروش در هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در کشور است.

حذف دوربین پلاک‌خوان و زیرساخت ارتباطی، تجمیع داده‌های فروش به‌صورت برخط، تسهیم خودکار وجوه دریافتی از مشتریان، رصد آنلاین شرایط فنی و داده‌های فنی جایگاه‌ها و امکان اعمال سیاست‌های تنبیهی برای خودروهای پرخطر از جمله دستاوردهای این طرح در هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی خواهد بود.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=7006

دیدگاه شما

آخرین اخبار