فورد موستانگ پس از ۴دهه از خواب بیدار شد
کد خبر: ۸۴۹۹ | تاریخ انتشار : ۲۱-۰۴-۱۴۰۱ - ۷:۴۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

به تازگی تصاویری از یک فورد موستانگ ۱۹۶۶ در رسانه‌ها منتشر شده‌اند که طی چهار دهه گذشته در یک انبار خواب بوده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛این موستانگ پس از چهار دهه سکوت، همچنان استارت می‌خورد و روشن می‌شود، موضوعی که باعث شده است تا کیفیت خودروهای قدیمی یکبار دیگر به همگان اثبات شود. آخرین تعویض روغن این فورد موستانگ ۱۹۶۶ در سال ۱۹۸۲ انجام شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، بدنه این موستانگ طی چهار دهه دچار خوردگی و فرسایش شده است. به همین دلیل انتظار می‌رود نخستین کار در فرآیند بازسازی خودرو، ترمیم رنگ بدنه باشد. وضعیت ترمزها نیز چندان مطلوب نیست که این مشکل به دلیل فرسایش لنت‌ها و دیسک‌های فلزی ترمز بر اثر سکون طولانی مدت طبیعی است.

فورد موستانگ پس از 4دهه از خواب بیدار شد

به دلیل اینکه فورد موستانگ ۱۹۶۶ در پارکینگ نگهداری شده است، فضای داخلی خودرو تا حد زیادی سالم و بدون ایراد باقی مانده است. یکی از نکاتی که نشان می‌دهد این خودرو برای مدت طولانی خواب بوده است، کارکرد اندک است. این فورد موستانگ ۱۹۶۶ کلاسیک تنها ۳۲۱۰۰ کیلومتر کارکرد دارد که نشان می‌دهد چندان مورد استفاده مالک قبلی نبوده است.

نگاهی به مشخصات فورد موستانگ ۱۹۶۶

پیش‌بینی می‌شود طی چند ماه آتی، این موستانگ بکر در حراجی به فروش برسد. تمامی نکات پیرامون این خودرو مطلوب هستند اما بزرگترین ضعف آن به پیشرانه مربوط می‌شود. این فورد موستانگ به موتور V6 مجهز است و به همین دلیل ممکن است تا بسیاری از مشتریان تمایلی به خرید آن نشان ندهند. اکثر خریداران موستانگ‌های کلاسیک به دنبال نسخه‌های V8 هستند و موستانگ V6 گزینه مطلوب آن‌ها محسوب نمی‌شود. با این حال خرید موستانگ V6 کلاسیک برای برخی افراد با ارزش است، چرا که این تیپ قابلیت استفاده به عنوان خودرو روزمره را نیز دارد.

فورد موستانگ پس از 4دهه از خواب بیدار شد

فورد موستانگ پس از 4دهه از خواب بیدار شد

موتور شش سیلندر خورجینی نصب شده روی موستانگ ۱۹۶۶، ۳.۳ لیتر حجم دارد و ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه با نام موتور ۲۰۰ شناخته می‌شود و از سال ۱۹۶۵ جایگزین پیشرانه ۲.۲ لیتری با کد ۱۷۰ شد. موتور کد ۲۰۰ تا پایان دهه ۱۹۶۰ در فورد موستانگ مورد استفاده قرار گرفت.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=8499

دیدگاه شما

آخرین اخبار