عشق ماشین نوجوان رفسنجانی را خودروساز کرد
کد خبر: ۹۰۲۵ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۴-۱۴۰۱ - ۷:۳۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

علی اصغر رضوی نوجوان ۱۲ ساله اهل هرمزآباد از توابع حومه غربی رفسنجان توانسته یک مدل از خودرو جیپ و چند طرح دیگر را بسازد.

به گزارش ماشین نیوز ؛علی اصغر در کلاس ششم مدرسه شهید حیدر رضایی درس می‌خواند، او علاقه زیادی به کار‌ها و فعالیت‌های صنعتی و خودرو سازی دارد و در همین راستا، علاوه بر اجرای چند طرح خلاقانه، با سن کم، مدلی از ماشین جیپ را اخیرا ساخته است.

او همچنین پارسال در جشنواره ایده‌های خلاق با طرح دستگاه عایق پاش شرکت کرده است که این ایده در بین ۲۲۵ ایده رتبه هشتم را از آن خود کرده است. دستگاهی که از ساختمان‌های بلند و مرتفع بالا می‌رود و در رنگ آمیزی و آب پاشیدن بر روی دیوار کمک به سزایی دارد.

اما در مورد خودرو جیپ شاید خیلی از افراد بگویند که ماشین جیپ از قدیم ساخته شده و کاری ندارد قطعاتش را بر روی هم سوار کنیم می‌شود ماشین جیپ؛ اما این خودرویی که علی اصغر همه توان و نیروی نوجوانی اش را معطوف به ساخت آن کرده ساخت آن از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

رضوی در مورد تولید خودروی جیپ چنین می‌گوید: خیلی تلاش کردم و بر روی اجرای طرح تولید خودروی جیپ تفکر کردم و با استفاده از قطعات مختلف وسایل نقلیه که بتواند سرعت خودرو را تنظیم و بار مناسب را تحمل کند در برنامه ریزی هایم قرار داشت. نیمه دوم سال گذشته یعنی ۶ ماه طول کشید تا طرح را اجرا کردم، قطعاتی که در این خودرو به کار بردم شامل لاستیک، باک دستگاه سمپاشی، فرمان خودرو پراید، موتور ان جی ۱۲۵، موتور هوندا، ترمز ماشین پیکان، فنر جلوی خودرو از فنر ماشین مزدا استفاده کردم.

او می گوید: سرعتی که این ماشین دارد بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

او با اشاره به اینکه اگر چه کار اتاق گذاری و درب این ماشین به اتمام نرسیده، اما این خودرو قابلیت حرکت را دارد و اولین بار در حیات منزل آن را به حرکت درآوردم که قابل قبول بود گفت: سپس در کوچه و خیابان و حتی مدرسه هم آن را بردم و معلمان هم این خودرو را دیدند و از این اثر تولید شده توسط یک نوجوان تعجب داشتند.

این نوجوان ۱۲ ساله می گوید:  این ماشین نیاز به اتاق و درب دارد.

او می گوید: پدر و مادرم خیلی در زندگی به من توجه دارند زمینه رشد را در من تقویت می‌کنند، آن‌ها برای ساخت این ماشین هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیون تومان کمک کردند علاوه بر آن در ساخت و هدایت تفکری هم کمکم کردند و در بستر آرامشی که فراهم کردند توانستم این خودرو را بسازم.

به گفته علی‌اصغر خودروی جیپی که ساختم تحمل وزن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم در حد استاندارد را دارا است و جایگاه دو سرنشین برای این خودرو تعریف و ایجاد شده است.

او  رمز موفقیتش را  اعتماد به نفس و حمایت پدر و مادر عنوان می‌کندو  می‌گوید: چند طرح در برنامه دارم تا در آینده اجرا کنم.

علی اصغر نوجوان و مخترع ما دوست دارد در آینده مهندس مکانیک شود یا رشته برق و الکترونیک را ادامه دهد و شغلش را در حوزه صنعت و در کارخانه‌های خودروسازی انتخاب خواهد کرد.

او از مسئولان و متولیان آموزش و پرورش می‌خواهد که در مدرسه نمونه دولتی اجازه ورود وی را بدهند و حمایت‌های مالی و تشویقی را انجام دهند تا بتواند در مسیر متعالی و برای رشد وتعالی ایران اسلامی گام‌های موثری بردارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9025

دیدگاه شما

آخرین اخبار