خودرو‌های خارجی مستهلک چگونه وارد شده اند؟
کد خبر: ۹۳۴۶ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری هرمزگان جزئیات نگهداری خودرو‌های خارجی مستهلک در انبار اموال تملیکی بندرعباس را تشریح کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛مجتبی قهرمانی گفت: تصاویر منتشر شده از خودرو‌های فرسوده در انبار اموال تملیکی بندرعباس مربوط به ۷۰ اتوموبیلی است که به صورت مستهلک به کشور قاچاق شده اند و با توجه به حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی بر اساس مقررات امکان تردد و شماره گذاری ندارند.

مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه خودرو‌های مذکور به وسیله قایق توسط قاچاقچیان از طریق دریا به کشور وارد شده اند، گفت: فرسودگی این خودرو‌ها ناشی از دسته دوم بودن و مستهلک شدن آن‌ها در کشور‌های مبدا است.

او گفت: از مجموع ۲۸۰ خودروی خارجی موجود در انبار اموال تملیکی بندرعباس ۲۱۰ خودرو کاملا سالم و نو هستند که از یک شرکت به اتهام قاچاق توقیف شده اند و با توجه به رای مرجع قضایی ضمن تعیین تکلیف به خریداران تحویل داده می‌شود.

قهرمانی گفت: ۷۰ خودروی دیگر که تصاویر آن‌ها طی روز‌های اخیر منتشر شده، خودرو‌های خارجی فرسوده‌ای هستند که به همین شکل و برای استفاده از لوازم یدکی آن‌ها به کشور قاچاق شده اند و به علت غیر قابل استفاده بودن با توجه به فرسودگی زیاد و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی قابلیت مزایده و فروش ندارند.

مهدی فتحی مدیر کل اموال تملیکی هرمزگان نیز گفت: خودروهای خارجی مستهلک در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و کارگاه‌های اتومکانیک قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9346

دیدگاه شما

آخرین اخبار