هیوندای و کیا به دنبال ساخت ربات در ماه هستند
کد خبر: ۹۴۸۳ | تاریخ انتشار : ۰۶-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

ماموریت ساخت ربات در ماه قرار است با مشارکت بخش دولتی و خصوصی کره جنوبی انجام شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛هیوندای و زیرمجموعه آن کیا با شش موسسه کره‌ای دست به دست هم داده اند تا فرایند حرکت در سطح ماه را توسعه دهند.

 این دو خودروساز دقیقاً نوع ربات‌هایی که قرار است برای مأموریت‌های بعدی ماه بسازند را فاش نکرده‌اند. جالب اینجاست که این تیم روی ربات‌های چهارپا، مانند ربات‌های ساخت Boston Dynamics که اکنون هیوندای مالک آن است، کار خواهد کرد. هیوندای قبلاً Spot Boston Dynamic را برای گشت در کارخانه مستقر کرده بود.

به عنوان بخشی از همکاری هیوندای و کیا با موسسات تحقیقاتی، یک نهاد مشورتی ایجاد شده است که این برنامه‌ها را از آگوست آغاز خواهد کرد. به گفته هیوندای، هدف اصلی این همکاری تعریف مفهوم حرکت برای اکتشاف در ماه است. باید اشاره کرد که این پروژه شامل مشارکت نهاد‌های خصوصی و دولتی است. با این مشارکت، این شرکت همچنین به دنبال معرفی خود به عنوان کاندیدایی برای توسعه راه حل‌های رباتیک و حرکت در ماه و فراتر از آن در آینده است. در عصری که خصوصی‌سازی فضا تبدیل به یک بحث داغ شده است جاه‌طلبی هیوندای چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

هیوندای مفاهیم بیشتری را در نظر دارد

ربات چرخ دار هیوندای

همکاری هیوندای و کیا قابل توجه است، اما این اولین تلاش این دو شرکت خودروسازی کره جنوبی نیست. در اوایل این ماه، این شرکت Habitat One را ارائه کرد، یک مفهوم “مسکن پایدار” برای جامعه‌ای بدون کربن در آینده. این پروژه قرار است ربات‌هایی را ایجاد کند که وقتی حرکت انسان را در نزدیکی تشخیص می‌دهند، به سکو‌های استراحت تبدیل می‌شوند به طور مثال ممکن است این ربات تبدیل به درختی با چاپ سه بعدی شود که اکسیژن را در محیط آزاد می‌کند یا مفاهیم بیولوژیکی دیگر برای یک زیستگاه سازگار با محیط زیست.

در فوریه ۲۰۲۱، هیوندای همچنین یک خودروی متحرک (UMV) به نام ربات هوشمند گشت و گذار زمینی (TIGER) X-۱ را به نمایش گذاشت، یک وسیله نقلیه رباتیک که برای حمل محموله‌ها در مناطق سخت طراحی شده است. این وسیله دارای یک سیستم حرکتی منحصر به فرد پا و چرخ است که توانایی چرخش به ۳۶۰ درجه را دارد. این دستگاه بدون خدمه مناطقی را هدف قرار می‌دهد که در اثر بلایای طبیعی آسیب دیده اند، اما می‌توان آن را برای کاوش سطح ماه نیز تغییر داد.

این شرکت همچنین یک مفهوم مشابه به نام Elevate دارد که هیوندای آن را به عنوان “خودروی الکتریکی با پا‌های رباتیک” طبقه بندی می‌کند. این مفهوم به عنوان یک ماشین پیاده روی توصیف می‌شود و چرخ‌هایی دارد که بر روی پا‌های چند مفصلی نصب شده است که از پا‌های ملخ الهام گرفته شده است که به آن اجازه می‌دهد بالا برود و بپرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9483

دیدگاه شما

آخرین اخبار