کلاهبرداری از طریق فروش لیزینگی خودرو
کد خبر: ۹۵۷۱ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ نفر و کشف ۱۰ فقره کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی اظهار داشت: شهروند خانمی از خریداران لیزینگی خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت، مدیر عامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت‌ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنایی مبالغی را از وی کلاهبرداری کرده است.
وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه چهارم بررسی موضوع را برعهده گرفتند و مشخص شد که اعضای یک باند ۳ نفره با خرید نمایندگی منحل شده اقدام به کلاهبرداری کرده اند و در ادامه پی جوئی‌های انتظامی. موفق شدند، هر ۳ متهم پرونده را شناسایی کنند.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: کارآگاهان با پالایش‌های اطلاعاتی، توانستند مخفیگاه متهمان را نمایندگی دیگری که در محدوده” لواسان” داشتند شناسایی کرده و در نهایت هر ۳ متهم در عملیات‌های همزمان و منسجم دستگیر و برای بررسی‌های تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران انتقال دادند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بررسی‌های پلیسی به جرایم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: سرکرده آن‌ها به نام “محمود” اقرار کرد، پس از خرید یک نمایندگی منحل شده یک دفتر در تهران پارس اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و عنوان فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنایی افرادی به دفتر ما مراجعه کرده و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند که پس از اینکه پول‌های متقاضیان به مبلغ ۲ میلیارد ریال رسید دفتر را تخلیه و متواری شدیم.
وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر جرایم احتمالی انجام و کارآگاهان موفق شدند سایر مال باختگان را نیز شناسایی کنند.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در پایان افزود: هر ۳ متهم با قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9571

دیدگاه شما

آخرین اخبار