خودروهای برقی به محیط زیست آسیب می‌زنند؟
کد خبر: ۹۶۱۷ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۵-۱۴۰۱ - ۷:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مطالعات نشان داده است آنگونه که تصور می‌شود، خودرو‌های برقی برای محیط زیست مفید نیستند.

به گزارش ماشین نیوز ؛بسیاری از مردم فکر می‌کنند که خودرو‌های برقی کیفیت بالاتری نسبت به خودرو‌های گازسوز دارند و آلایندگی آن‌ها صفر است که باعث می‌شود آن‌ها برای محیط زیست بسیار بهتر باشند.

اما دو مطالعه نشان داده است که خودرو‌های الکتریکی مشکلات کیفی بیشتری نسبت به خودرو‌های گازسوز دارند و برای محیط زیست بهتر نیستند.

شرکت JD Power مطالعه سالانه کیفیت اولیه ایالات متحده در ۳۶ سال گذشته را تهیه کرده است که کیفیت خودرو‌های جدید را بر اساس نظر مالکان اندازه گیری کرده است.

آخرین مطالعه که تسلا را برای اولین بار در محاسبات صنعتی خود گنجانده، نشان داد که خودرو‌های باطری (EVs) و خودرو‌های هیبریدی پلاگین دارای مشکلات کیفی بیشتری نسبت به خودرو‌های گازسوز هستند.

محققان به طور خاص تأکید کرده اند که اگرچه این خودرو‌ها توسط تنظیم‌کننده‌ها به عنوان «خودرو‌های بدون آلایندگی» تلقی می‌شوند، اما خودرو‌های الکتریکی خودرو‌هایی با آلایندگی صفر نیستند.

شارژ خودروی برقی تقاضا برای برق را افزایش می‌دهد و منابع تجدیدپذیر تنها ۲۰ درصد برق مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.

با وجود میلیارد‌ها دلار یارانه انرژی سبز، ۸۰ درصد باقیمانده انرژی مورد نیاز، از سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ و گاز طبیعی تولید می‌شوند.

بر اساس گزارش American Economic Review، مقایسه یک خودروی بنزینی و یک خودروی برقی در واقع مقایسه سوختن بنزین یا مخلوطی از زغال سنگ و گاز طبیعی برای به حرکت درآوردن خودرو است.

باتری‌ها باعث آلودگی می‌شوند

مطالعه NBER همه دلایلی را که چرا وسایل نقلیه الکتریکی برای محیط زیست بدتر از خودرو‌های گازسوز هستند را پوشش نمی‌دهد.

به عنوان مثال، امروزه بیشتر خودرو‌های الکتریکی از باتری‌های لیتیوم یونی تغذیه می‌کنند. به دلیل یارانه‌های بزرگ دولتی، چین بر تولید جهانی باتری‌های لیتیوم یونی و مواد اولیه آنها، به ویژه گرافیت، تسلط دارد. مشخص است که تولید گرافیت در چین به آلودگی قابل توجهی در این کشور منجر شده است.

گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که آلودگی می‌تواند «از گرد و غبار گرافیت موجود در هوا باشد، که باعث آسیب می‌شود، چه استنشاق شود و چه در زیر باران به زمین بیفتد.

آلودگی بیشتر ناشی از اسید هیدروکلریک مورد استفاده برای پردازش گرافیت استخراج شده به شکل قابل استفاده است.

استان شاندونگ چین که مسئول ۱۰ درصد عرضه جهانی گرافیت است، مجبور به تعلیق بخشی از ظرفیت تولید خود شده است.

اما تقاضای فزاینده در غرب برای این خودرو‌ها به این معنی است که این گونه درخواست‌ها فقط موقتی خواهد بود. یک خودروی الکتریکی معمولی به ۱۱۰ پوند گرافیت و یک خودروی هیبریدی حدود ۲۲ پوند نیاز دارد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9617

دیدگاه شما

آخرین اخبار