ماجرای پورشه اختصاصی کیانو ریوز چیست؟
کد خبر: ۱۰۰۷۹ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کیانو ریوز علاقه بسیاری به خودرو و موتورسیکلت دارد. پورشه به تازگی یه خودرو اختصاصی برای اون ساخته است که ویژگی های متعددی دارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛کیانو ریوز یکی از هنرپیشگان مطرح هالیوودی است که علاقه بسیاری به خودرو و موتورسیکلت دارد. او در فیلم‌های اکشن با انبوهی از خودروهای خاص شرکت می‌کند و در زندگی شخصی نیز گاراژی انبوه از خودروها و موتورسیکلت‌های منحصربه فرد دارد. پورشه برند محبوب او در دنیای خودروسازی است، تا حدی که وی هم اکنون یک پورشه ۹۱۱ اختصاصی دارد. خودرویی که پس از سرقت رفتن پورشه کلاسیک اقای ریوز، توسط پورشه و براساس سفارش اختصاصی این بازیگر خوشنام ساخته شده است.

 اما چرا کیانو ریوز به برند پورشه علاقه دارد؟ به نظر می‌رسد این علاقه را باید در دوران کودکی او جستجو کرد. سال‌ها پیش مادربزرگ او تعدادی اتومبیل اسباب بازی به کیانو هدیه داد. در بین این خودروها یک پورشه ۹۱۱ خاکستری و یک فراری قرمز ۵۱۲ برلینتا توجه او را جلب کردند. همین هدیه‌های کوچک سبب شدند تا کیانو به رانندگی و خودروهای اسپرت اروپایی علاقمند شود.

ریوز نخستین پورشه خود را در دهه ۱۹۹۰ میلادی خریداری کرد. این خودرو یک پورشه ۹۱۱ کررا ۴S‌ تایپ ۹۹۳ بود. این خودرو دیفرانسیل عقب بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ در ایالات متحده عرضه شد و کیانو ریوز نسخه‌ای از آن را در سال ۱۹۹۶ خریداری کرد. این پورشه بسیار معروف است، چرا که ریوز در سال ۲۰۱۰ با آن اقدام به حمل درخت کریسمس کرده بود!

واقعه ناگوار برای پورشه کیانو ریوز

این پورشه ۹۱۱ خاص و دوست‌داشتنی هنگام فیلمبرداری یکی از آثار ریوز به سرقت رفت. او اعتقاد داشت که سارقان این خودرو را از پیش برای سرقت انتخاب کرده بودند، چرا که این نسل از پورشه ۹۱۱ یکی از آخرین نسخه‌هایی است که به موتور هوا خنک مجهز است.

پس از این واقعه، کیانو ریوز به مرکز مشاوره مشتریان پورشه در بورلی هیلز مراجعه کرد تا پورشه جدیدی را مطالبه کند. او تمایل داشت تا یک مدل شخصی‌سازی شده و خاص داشته باشد، از این رو مذاکرات کیانو ریوز و پورشه تا مدتی ادامه یافت. در نهایت پورشه قبول کرد تا مدلی منحصر به فرد برای ریوز به تولید برساند.

پورشه ۹۱۱ سفارشی ریوز مشکی رنگ است و پنل‌های تزئینی داخلی نیز با رنگ مشکی تزئین شده‌اند. همچنین یک نشانگر مرکزی روی فرمان این خودرو قرار دارد. کیانو ریوز پورشه ۹۱۱ خاص خود را هنگام فیلمبرداری نخستین سری از فیلم‌های جان ویک دریافت کرد.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=10079

دیدگاه شما

آخرین اخبار