تسلا متهم به پرت کردن حواس رانندگان شد
کد خبر: ۱۰۹۱ | تاریخ انتشار : ۰۷-۱۱-۱۴۰۰ - ۹:۲۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا خواستار دریافت اطلاعات بیشتری از شرکت خودروسازی تسلا در مورد نقش این شرکت در ایجاد حواس‌پرتی در رانندگان شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛تسلا متهم است که با فعال کردن قابلیت اجرای بازی از طریق نمایشگر لمسی داشبورد تولیدات خود باعث حواس‌پرتی رانندگان و بیشتر شدن خطر تصادف کردن این افراد شده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا خواستار تحقیقات اساسی در این زمینه و دریافت اطلاعاتی در مورد بیش از ۵۸۰ هزار خودروی تسلا شده است تا مشخص شود این قابلیت چه میزان در افزایش امار تصادفات تولیدات تسلا مؤثر بوده است.

پیش از این و در ماه دسامبر هم تسلا تحقیقاتی را در این زمینه و بر روی خودروهای مدل ۳، اس، ایکس و وای که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ تولید شده‌اند، انجام داده بود. بر مبنای بررسی‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا قابلیت مذکور موسوم به بازی سرنشین موجب حواس‌پرتی رانندگان و افزایش خطر تصادف آنها می‌شود.

قبلاً در این زمینه تحقیقاتی در ماه دسامبر هم به عمل آمده بود. قبلاً قابلیت مذکور تنها در صورت پارک بودن وسایل نقلیه فعال و در دسترس بود، اما پس از مدتی در حین حرکت نیز قابل استفاده شد. پس از بالا گرفتن اعتراض‌ها تسلا این قابلیت را مجدداً تنها در زمان پارک خودروها در دسترس قرار داد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1091

دیدگاه شما

آخرین اخبار