LQ؛خودرو جدید لکسوس با ۴۱۶ اسب بخار قدرت
کد خبر: ۱۱۶ | تاریخ انتشار : ۱۴-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

LQ از یک موتور ۳.۴ لیتری V-۶ توربوشارژ دوقلو ۴۱۶ اسب بخاری بهره می‌برد با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛ لکسوس به تازگی از یک کراس اوور لوکس رونمایی کرده که نام آن را LQ  نامیده و قرارا است سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود. این خودرو نسخه ای  از شاسی بلند RX است که به تازگی رونمایی کرده است.

RX خودرویی خاص از لکسوس بود و بیشتر انتظاراتی که مخاطبان از یک خودرو خاص داشتند را برآورده می کرد و اکنون به نظر می رسد LQ با توجه به لوکس بودن قرار است همان انتظارات را برآورده کند. این خودرو قرار است روی پلت‌فرم محرک عقب سوار شود. در کنار یک پیشرانه سنتی بنزینی و گزینه اجباری چهار چرخ متحرک، کراس اوور آینده احتمالاً با فناوری هیبریدی نیز در دسترس خواهد بود.

لکسوس اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر نکرده و تنها مشخصات کلی از آن منتشر شده است. LQ برای سال ۲۰۲۲ کاملاً جدید خواهد بود. انتظار می‌رود که جایگزین لکسوس LX قدیمی به عنوان شاسی بلند این شرکت شود. در حالی که به نظر می‌رسد طراحی آن از خودروی اسپورت LC الهام گرفته شده باشد، انتظار می‌رود پلت فرم و پیشرانه‌های آن با سدان LS مشترک باشد.

LQ؛ رونمایی از خودرو جدید لکسوس با ۴۱۶ اسب بخار قدرت

لکسوس نگفته است که LQ چقدر قیمت دارد یا چه سطوحی از تریم ارائه خواهد شد. ما انتظار داریم که قیمت اولیه آن چندین هزار دلار بیشتر از LS باشد که در نهایت در فروش آن حدود ۸۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

LQ؛ رونمایی از خودرو جدید لکسوس با ۴۱۶ اسب بخار قدرت

معتقدیم که LQ قوای محرکه‌ای را از LS به ارث می‌برد، به این معنی که می‌تواند یک موتور بنزینی سنتی و همچنین یک نوع هیبریدی وجود داشته باشد. مدل اول احتمالاً یک موتور ۳.۴ لیتری V-۶ توربوشارژ دوقلو ۴۱۶ اسب بخاری است که با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود.

LQ؛ رونمایی از خودرو جدید لکسوس با ۴۱۶ اسب بخار قدرت

ترکیب دوم می‌تواند یک موتور ۳.۵ لیتری V-۶ و دو موتور الکتریکی باشد که در مجموع ۳۵۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) قدرت هیبریدی را مدیریت می‌کند. انتظار می‌رود هر دوی این مدل‌ها با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک در دسترس باشند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=116

دیدگاه شما

آخرین اخبار