تحویل خودرو‌های الکتریکی تسلا در ۳ ماه آینده
کد خبر: ۳۵۷۷ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۱-۱۴۰۱ - ۷:۵۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تولیدات گذشته تسلا به دلیل افزایش کووید ۱۹ کاهش یافته بود، اما اکنون قصد دارد در ۳ ماه خودرو‌های الکتریکی را روانه بازار کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت تسلا رکورد زمان تحویل خودرو‌های الکتریکی را برای سه ماهه اول گزارش داد که عمدتاً برآورد‌های تحلیلگران را برآورده می‌کند، اما تولیدات آن‌ها نسبت به سه ماهه گذشته به دلیل اختلالات زنجیره تامین و تعلیق کارخانه چین کاهش یافت.

  ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در توییتی اعلام کرد که تولیدات در این سه ماهه (به‌طور استثنایی) به دلیل وقفه‌های زنجیره تامین، سیاست چین و بیماری COVID-۱۹ بود. تسلا ۳۱۰۰۴۸ دستگاه خودرو را در سه ماه تحویل داد که نسبت به ما‌ه‌های قبل رشد اندکی داشته و نسبت به سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است. بر اساس داده‌های شرکت Refinitiv، وال استریت انتظار تحویل ۳۰۸۸۳۶ خودرو را داشت.

تسلا

شرکت تسلا از ژانویه تا مارس ۳۰۵۴۰۷ دستگاه خودرو را تولید کرد که نسبت به سه ماهه قبل ۳۰۵۸۴۰ دستگاه کاهش داشت. این شرکت باارزش‌ترین خودروساز جهان، بهتر از رقبا از همه‌گیری و اختلالات زنجیره تامین عبور کرده و کارخانه جدیدش در شانگهای باعث رشد شده است. اما افزایش اخیر موارد COVID-۱۹ در چین، تسلا را مجبور کرده است که به طور موقت تولید در کارخانه شانگهای را برای چند روز در ماه‌های مارس و آوریل به حالت تعلیق درآورد، زیرا شهر برای آزمایش ساکنان برای بیماری قفل شده است.

دانیل آیوز، تحلیلگر Wedbush در گزارشی اعلام کرد، تحویل‌ها با توجه به مشکلات زنجیره تامین، بهتر از چیزی بود که انتظار می‌رود. در ادامه شرکت تسلا اعلام کرد که در مجموع ۲۹۵۳۲۴ خودروی سدان مدل ۳ و خودروی اسپرت مدل Y فروخته است، در حالی که تعداد ۱۴۷۲۴ سدان لوکس مدل S و SUV ممتاز مدل X تحویل داده است.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود افزایش سرسام آور قیمت بنزین ناشی از بحران اوکراین باعث افزایش تقاضا برای خودرو‌های برقی شود، اما کمبود موجودی و هزینه بیشتر خودرو بر فروش تاثیر می‌گذارد. تسلا در ماه مارس، پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد، خودروساز برقی آمریکا با فشار تورمی قابل توجهی در مواد خام و لجستیک مواجه بود.

تسلا

جین مانستر، شریک مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Loup Ventures می‌گوید تحویل‌ها با توجه به شرایط مختلف قابل توجه است و انتظار دارد تسلا به عملکرد بهتر از سایر خودروسازان در رشد فروش ادامه دهد. همچنین شرکت‌های تویوتا و جنرال موتورز، هیوندای موتور روز جمعه فروش کمتری را در سه ماهه اول آمریکا نسبت به سال گذشته گزارش کردند.

به گفته ماسک در ماه اکتبر، شانگهای از نظر تولید از کارخانه فرامونت کالیفرنیا پیشی گرفته است. این دو کارخانه برای هدف تسلا و  افزایش ۵۰ درصدی تحویل در سال جاری حیاتی هستند. انتظار می‌رود تولید در کارخانه‌های جدید آن در سال اول به آرامی افزایش یابد. تسلا تحویل خودرو‌های تولید شده در کارخانه خود در گرونهاید آلمان را در ماه مارس آغاز کرد و قرار بود تحویل خودرو‌های تولید شده در کارخانه خود در آستین تگزاس در آینده نزدیک آغاز شود.

سهام این شرکت پس از این که تسلا در این هفته اعلام کرد که قصد دارد به دنبال تایید سرمایه گذار برای افزایش تعداد سهام خود برای امکان تقسیم سهام باشد، افزایش یافت. سهام تسلا تا کنون در سال جاری حدود ۳ درصد افزایش یافته است، در حالی که سهام جنرال موتورز و فورد کاهش یافته است.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3577

دیدگاه شما

آخرین اخبار