نیاز آمریکا به ۱۰۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی
کد خبر: ۳۶۹۰ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۱-۱۴۰۱ - ۹:۰۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

بر اساس اعلام دفتر محاسبات دولت آمریکا، این کشور برای توسعه استفاده از خودروهای برقی به ۱۰۰ هزار ایستگاه شارژ نیاز دارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛دفتر محاسبات دولت آمریکا در جلسه استماع کنگره این کشور که دیروز برگزار شد اعلام کرده است که تا ماه مارس فقط ۱۱۰۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در آمریکا ایجاد شده است و برای حمایت از توسعه استفاده از خودروهای برقی در این کشور به ۱۰۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی در این کشور نیاز است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در ماه مارس با صدور فرمانی اجرایی به دولت این کشور دستور داد تا خرید خودروهای بنزینی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تا سال ۲۰۳۵ متوقف کنند.

گفته می‌شود در سال ۲۰۲۰ از مجموع ۶۵۷ خودروی دولتی در آمریکا فقط معادل ۰.۳ درصد یا ۱۷۷۷ دستگاه برقی بوده‌اند. دولت آمریکا در سال ۲۰۲۰، ۴.۲ میلیارد دلار خرج خودروهایش کرده که ۷۳۰ میلیارد دلار آن مربوط به سوخت آنها بوده است.

اداره خدمات عمومی آمریکا نیز شب گذشته اعلام کرده که تا روز ۱۰ مارس و طی ماه‌های گذشته نهادهای فدرال در این کشور برای خرید ۱۸۵۴ دستگاه خودروی با آلایندگی صفر ثبت سفارش کرده‌اند.

به طور معمول دولت آمریکا سالانه ۵۰ هزار دستگاه خودرو خریداری می‌کند و بر اساس فرمان بایدن تا سال ۲۰۲۷، باید تمام خودروهای سبک خریداری شده توسط دولت آمریکا با آلایندگی صفر باشند که شامل خودروهای هیبریدی برقی، با قابلیت اتصال به شبکه برق هستند که معمولا این خودروها از یک موتور بنزینی هم برخوردار هستند.

سال گذشته میلادی کنگره آمریکا ۷.۵ میلیارد دلار بودجه برای ساخت یک شبکه ۵۰۰ هزار دستگاه شارژ خودروی برقی تخصیص داد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3690

دیدگاه شما

آخرین اخبار