تحول در فناوری تولید باتری‌ خودرو‌های برقی
کد خبر: ۳۷۵۸ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک خودروساز ژاپنی از یک مرکز تولید نمونه اولیه باتری‌های کاملاً جامد چند لایه رونمایی کرد که موجب تحولی اساسی در زمینه تولید خودرو‌های برقی می شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛فناوری مورد استفاده این شرکت خودروساز برای تولید باتری‌های جدید خودرو‌های برقی، یک فناوری پیشروست که تا سال ۲۰۲۸ به بازار می آید.

تاسیسات جدید در مرکز تحقیقات این شرکت خودروساز در استان کاناگاوا قرار دارد. نیسان از این مجموعه برای مطالعه مواد، طراحی و فرآیند‌های تولیدی که برای تولید نمونه اولیه باتری تمام جامد مورد نیاز است، استفاده خواهد کرد. سپس، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۴ یک خط تولید آزمایشی در کارخانه یوکوهاما ایجاد کند.
باتری‌های تمام جامد می‌توانند هزینه ساخت وسایل نقلیه الکتریکی را به طور قابل توجهی کاهش دهند. در نتیجه قیمت خودرو‌های برقی در همان سطح هزینه خودرو‌های بنزینی خواهد بود.
نیسان انتظار دارد از باتری‌های تمام جامد در طیف گسترده‌ای از بخش‌های خودرو‌های الکتریکی، از جمله کامیون‌های برقی استفاده کند. چگالی انرژی این باطری ها تقریباً دو برابر باتری‌های لیتیومی معمولی است، زمان شارژ بسیار کوتاه‌تری دارند و می‌توان آن‌ها را با مواد ارزان‌تر ساخت.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3758

دیدگاه شما

آخرین اخبار