تصویب مشوق ۲۲۵ میلیونی آمریکا برای خرید خودروهای برقی
کد خبر: ۱۰۳۸۰ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سنای ایالات متحده به تازگی لایحه‌ای به نام قانون کاهش تورم را تصویب کرده است که شامل ۷۵۰۰ دلار تسهیلات می شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛سنای ایالات متحده به تازگی لایحه‌ای به نام قانون کاهش تورم را تصویب کرده است. بخشی از این لایحه به مسائل آب و هوایی اختصاص دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری (معادل ۲۲۵ میلیون تومان) برای خرید خودروهای برقی اشاره کرد. این مشوق‌ها به توسعه فروش خودروهای برقی در ایالات متحده کمک خواهند کرد.

فروش خودروهای برقی در ایالات متحده برخلاف اروپا چندان چشمگیر نیست. همین مساله سیاست‌مداران آمریکایی را برآن داشته است تا قوانین حمایتی را برای توسعه استفاده از خودروهای الکتریکی تصویب کنند. مشوق مالیاتی خرید خودروهای الکتریکی پیش از این سقف ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را داشت. اکنون این سقف برداشته شده است و تمامی خریداران خودروهای برقی تسلا، جنرال موتورز یا تویوتا از این مشوق بهره‌مند خواهند شد.

 بخش دیگری از قانون کاهش تورم و اعتبار مالیاتی خرید خودروهای برقی، به اتومبیل‌های الکتریکی دست دوم اشاره دارد. اعتباری معادل ۴۰۰۰ دلار برای خرید خودروهای برقی دست دوم در این قانون لحاظ شده است. این اعتبار به بنگاه‌های فروش خودروهای دست دوم داده خواهد شد تا به صورت مستقیم در اختیار مشتریان قرار گیرد. همچنین خودروهای پلاگین هیبریدی یا PHEV‌ نیز به شرط داشتن باتری با ظرفیت ۷ کیلووات ساعت و بیشتر، شامل مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری می‌شوند.

داخلی سازی آمریکایی با مشوق مالیاتی

هدف جانبی تصویب این لایحه، استقلال خودروسازان آمریکایی از چین است. برای اینکه خودروهای برقی به فروش رسیده در بازار آمریکا شامل مشوق مالیاتی شوند، بایستی باید مواد اولیه خودرو را از آمریکای شمالی یا کشوری که با ایالات متحده قرارداد تجارت آزاد دارد تهیه کنند. هدف این است که سازندگان خودروهای الکتریکی که خودروهای برقی را در ایالات متحده می فروشند، آنها را در آمریکای شمالی بسازند و مواد خام و قطعات را از داخل تامین کنند.

انتظار می‌رود تا در سال نخست اجرای این قانون، خودروهای بسیاری واجد دریافت اعتبار مالیاتی نباشند. همین مساله تولیدکنندگان خودرو را تحت فشار قرار می‌دهد تا سخت کار کنند و شامل قانون تخفیف مشوق مالیاتی شوند. این لایحه برای اجرایی شدن به تصویب در مجلس عوام یا مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز نیاز خواهد داشت.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=10380

دیدگاه شما

آخرین اخبار