تسلا مشتری BYD شد
کد خبر: ۱۰۵۳۹ | تاریخ انتشار : ۲۶-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

چند ماه پیش اخباری مبنی بر همکاری بی وای دی و تسلا در زمینه تامین باتری LFP منتشر شد که حالا به واقعیت پیوسته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛چند ماه پیش اخباری مبنی بر همکاری بی وای دی و تسلا در زمینه تامین باتری LFP منتشر شد. در آن زمان رسانه‌ها حدس می‌زدند که این باتری‌ها در خودروهای تولیدی تسلا در چین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. حال پس از مدتی مشخص شده است که این باتری‌ها برای تولید تسلا مدل Y نه در چین، بلکه در آلمان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته وب‌سایت‌های چینی، نخستین خودروهای تسلا مدل Y‌ تولیدی در آلمان از ماه دیگر با باتری LFP بی وای دی ساخته خواهند شد. باتری‌های لیتیوم آهن فسفات با نام باتری تیغه‌ای نیز شناخته می‌شوند و اخیرا در بسیاری از خودروهای برقی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ارسال باتری LFP از سوی بی وای دی به اروپا نشان می‌دهد که شرکت چینی تمایلی به حفظ انحصار خود در زمینه تولید باتری تیغه‌ای ندارد. پیش از راه اندازی کارخانه تسلا در آلمان، تامین نیاز مشتریان اروپایی تسلا از تولیدات کارخانه تسلا در شانگهای صورت می‌گرفت. اکنون تسلا مدل Y‌ در آلمان تولید خواهد شد اما تسلا مدل ۳ همچنان از مبدا چین به اروپا صادر می‌شود.

باتری LFP یا باتری ۴۶۸۰؟ مساله این است!

تسلا پیش از این برنامه داشت تا مدل Y‌ را در آلمان با باتری ۴۶۸۰ بسازد. به نظر می‌رسد این اقدام در حال حاضر شدنی نیست، چرا که این نوع از سلول باتری هنوز به اندازه کافی بالغ نشده‌اند تا در خودروهای تسلا مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه تسلا به جای سلول ۴۶۸۰ از باتری LFP استفاده خواهد کرد. نصب سلول ۴۶۸۰ در خودروهای تسلا حاشیه‌ساز شده است. اخیرا تعدادی تسلا مدل S‌ با باتری ۴۶۸۰ در آمریکا فراخوان شده‌اند، چرا که هنوز مقررات فدرال استفاده از آن‌ها را تایید نمی‌کند.

کارخانه تسلا در آلمان با مشکلات زیادی روبرو است. اخیرا گزارشی از این کارخانه منتشر شده است که نشان می‌دهد نیمی از تجهیزات ریخته‌گری کارخانه به درستی کار نمی‌کنند. تا زمانی که مشکلات گیگا گرونهاید از جمله باتری LFP حل نشود، نیاز مشتریان اروپایی به خودروهای تسلا از طریق تولیدات چین تامین خواهد شد.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=10539

دیدگاه شما

آخرین اخبار