نسل بعدی ولوو XC90 در راه است
کد خبر: ۱۰۵۷۹ | تاریخ انتشار : ۲۷-۰۵-۱۴۰۱ - ۸:۲۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

ولوو نسل دوم XC90 را بیش از ۸ سال پیش رونمایی کرد و به جرات می‌توان گفت که این شاسی‌بلند لوکس سایز متوسط به زیبایی پیر شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛باوجود اینکه این نسخه برای مدتی طولانی در بازار حضور داشت، هنوز هم نسبتا تازه به نظر می‌رسد؛ آنهم در دوره‌ای که تقریبا همه رقبای آن به مدل‌های نسل بعدی روی آورده‌اند. جانشین اجتناب‌ناپذیر بوده و اکنون رندرهایی غیررسمی  از این نسخه جدید ارائه شده است.

به نظر می‌رسد که XC90 کاملا آشنا به نظر می‌رسد؛ با توجه به جلوپنجره جلو بسته، می‌تواند به آسانی حدس زد که یک مدل کاملا الکتریکی است. ظاهر کلی بیرونی تغییر قابل‌توجهی نخواهد داشت و باید برخی از نشانه‌های طراحی Polestar را داشته باشد. دستگیره‌های درهای بازشو و برداشتی تازه از چراغ‌های عقب عمودی سنتی ولوو برای مدل جدید در نظر گرفته شده است.

ولوو گفته است که خودروی نسل بعدی به جای نام الفبایی، یک نام واقعی خواهد داشت.

نسل بعدی ولوو XC90 در راه است | تصاویر پرچمدار موقت

برند متعلق به جیلی گفته است که حرف اول یک حرف صدادار خواهد بود و برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که XC90 به Embla تغییر نام خواهد داد. با این حال، ثبت علامت تجاری اخیر نشان می‌دهد که سوئدی‌ها اقدامات قانونی را برای ثبت EXC90 انجام داده‌اند.

شاید نام جدید ثبت‌شده برای مدل فعلی استفاده شود، زیرا ولوو قصد دارد به تولید خود ادامه دهد. این حتی یک فیس‌لیفت نیز دارد که ممکن است همراه با یک مشتق کاملا الکتریکی به نام EXC90 باشد. با این حال، در حال حاضر هیچ چیز رسمی نیست و همه اینها گمانه‌زنی از طرف رسانه‌ها و کارشناسانی است که تلاش می‌کنند در این خصوص رمزگشایی‌هایی را انجام دهند.

نسل بعدی ولوو XC90 در راه است | تصاویر پرچمدار موقت

در همین حال، تصاویر ثبت اختراع تازه، بخش خوبی از فضای داخلی را نشان می‌دهد. به راحتی می‌توانیم بگوییم که این شاسی‌بلند دارای سیستم اطلاعاتی سرگرمی پرتره و طراحی دریچه هوای مداوم خواهد بود. پره‌های جانبی فرمان نشان می‌دهد که دکمه‌های لمسی خازنی را در خود جای داده است، در حالی که کنسول میانی «شناور» فضای ذخیره‌سازی کافی در زیر دارد.

لازم به ذکر است که نسل بعدی XC90 / Embla تنها یک شاسی‌بلند پرچمدار موقت خواهد بود زیرا ولوو در حال تولید یک XC100 فول‌سایز (نام متفاوتی خواهد داشت) است که باید پس از کانسپت Recharge ۲۰۲۱ ساخته شود.

همچنین به عنوان بخشی از جاه‌طلبی‌های شرکت برای کنار گذاشتن موتورهای احتراقی تا پایان این دهه، الکتریکی خواهد بود.

ولوو یکی از اولین خودروسازانی بود که برنامه‌های خود را برای بازنشستگی تدریجی ICEها و استفاده از خودروهای برقی اعلام کرد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=10579

دیدگاه شما

آخرین اخبار