تغییرات فناوری تویوتا در یک دهه اخیر
کد خبر: ۱۱۳۶ | تاریخ انتشار : ۰۹-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

خودروی سکویا تویوتا در مقایسه با مدل قبلی خود ارتقا یافته و قابلیت‌ هایی را در سری جدید خود دریافت کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ در یک دهه اخیر با گسترش هوش مصنوعی روز به روز فناوری‌ها در هر نوع محصول از جمله خودرو و گوشی همراه پیشرفت کرده اند. در این میان شرکت تویوتا  با تغییرات فراوان روی شاسی بلند خود  توانست رضایت هزاران کاربر را جلب کند. این شرکت قصد دارد خودروی جدید خود را با نام  سکویا  در  سال آینده به بازارهای جهانی عرضه کند  .

  شرکت تویوتا در سال ۲۰۰۷ آخرین مدل شاسی بلند فول سایز خود را به بازارهای جهانی عرضه کرد، اما با گسترش فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی این  شرکت درصدد تغییر شاسی بلند خود برآمد تا رضایت کاربران را جلب کند.گفته  شده تویوتا سکویا ۲۰۲۳ باز طراحی شده ویژگی‌های SUV قدیمی مانند ظرفیت یدک کش قوی را حفظ می‌کند، اما قابلیت‌های جدیدی به شاسی بلند خود افزوده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تویوتا سکویا

تویوتا در مقایسه با یک دهه گذشته چه تغییراتی داشته است؟

تغییر در طراحی بدنه 

داخل کابین تویوتا سکویا بر اساس وانت توندرا ساخته شده اما طبق گفته تویوتا، بر فریم جدیدی سوار می‌شود تا کاربران در هنگام سفر راحت باشند. براساس گزارش‌ها شرکت تویوتا بدنه بیرونی شاسی بلند خود را ظریف طراحی نکرده  اما برای قسمت بار یک قفسه قابل تنظیم طراحی کرده تا در صورت نیاز فضای بار خودرو را افزایش یا کاهش دهد.

طراحی داخلی تویوتا

فنی

سکویا دارای سیستم اطلاعات سرگرمی صوتی چندرسانه‌ای است که در تاندرا ۲۰۲۲ معرفی شد. این خودرو دارای صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی، Apple CarPlay/Android Auto بی‌سیم و نقطه اتصال است که از Wi-Fi ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. سیستم اطلاعات سرگرمی جدید همچنین از Amazon Music، Apple Music، ناوبری مبتنی بر سرویس ابری و به‌ روز رسانی‌های نرم‌ افزار استفاده می‌کند.

قابلیت‌های خودروی جدید تویوتا

خودروی جدید تویوتا دارای مجموعه‌ای از فناوری کمک راننده، همچون هشدار برخورد از جلو (با تشخیص عابر پیاده)، کروز کنترل تطبیقی، نور بالا خودکار و یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه و همینطور آینه دوربین دید عقب موجود برای پارک کردن است.

مشخصات فنی 

سکویا از پیشرانه هیبریدی i-Force Max بهره می‌برد و دارای تجهیزات استاندارد است. این پیشرانه متشکل از یک گیربکس ۳.۵ لیتری توربوشارژر دوقلو V۶ و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک خواهد بود که یک موتور الکتریکی در محفظه زنگ جعبه دنده نصب شده است. این پیشرانه به تویوتا اجازه می‌دهد تا سیستم مکانیکی چهار چرخ متحرک با برد کم را حفظ کند.

مشخصات فنی تویوتا

تویوتا آمار مصرف سوخت سکویا هیبریدی را منتشر نکرده، اما به احتمال زیاد می‌تواند سرعت ۱۴ مایل بر گالن سلف خود را در ترکیب با چهار چرخ متحرک بهتر کند. تویوتا اشاره کرد که موتور الکتریکی در درجه اول در سرعت‌های پایین کار می‌کند و موتور بنزینی بیشتر کار را بالای ۱۸ مایل در ساعت انجام می‌دهد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1136

دیدگاه شما

آخرین اخبار