خسارت به ۶۶ خودروی خدمات شهری در اعتراضات
کد خبر: ۱۲۸۰۸ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شهردار تهران گفت: در حالی که ما به دنبال این هستیم که سطح خدمات‌رسانی را در شهر بالا ببریم متأسفانه ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۵۴ ایستگاه اتوبوس و ۲۳ خودروی آتش‌نشانی توسط معترضان در اتفاقات اخیر آسیب دید.

به گزارش ماشین نیوز ؛علیرضا زاکانی شهردار تهران شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی گزارشی از فعالیت‌های یکساله شهرداری تهران ارائه داد و با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم در شهرداری تهران ، اظهارکرد: ما چهار تحول را در دستور کار قرار داریم؛ یک تحول مربوط به درون شهرداری است و به دنبال این هستیم که شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود.

وی ادامه داد: سه تحول نیز مربوط به بخش بیرونی است که تحول کالبدی ناظر بر تغییرات جدی در زمینه‌های فنی، عمرانی و حمل و نقل، تغییرات حوزه نرم همچون مسائل اجتماعی و سومین تحول فناوری است که باید به شهر هوشمند منجر شود.

زاکانی با اشاره به سه اقدام کلانی که در تحول فناورانه باید صورت بگیرد، گفت: بخشی از اقدامات مربوط به تسهیل کردن فرآیندهاست، بخش دیگر مربوط به زیر ساخت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات است تا در جهت تعاملی، بتواند خدمات ما را تسهیل کند. سطح دوم از خدمات مربوط به زیرساخت های شهری است تا بتوانیم خدمات را بر مدار هوشمند سازی به سمتی ببریم که شهروندان به بهترین نحو بتوانند از آن استفاده کنند.

آسیب به۴۳ اتوبوس و ۲۳ خودروی آتش نشانی در اعتراضات اخیر

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت به خانواده مهسا امینی، عنوان کرد: موضوعی که در دست تحقیق است به بهانه ای تبدیل شده که منجر به آشوب شود چراکه اعتراض مقبول است اما آشوب هیچ کجا پسندیده نیست و این آشوب به جان و مال مردم ضربه می زند. برآورد مشخصی از خسارات وجود دارد اما اساس تخریب، تخریب آرامش و امنیت مردم است.

زاکانی با بیان اینکه ما در شهرداری سعی می کنیم سطح خدمات را بالا ببریم، اما عده ای اغتشاشگر باعث آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس شده اند و ۵۴ ایستگاه به بهانه اعتراض آسیب دید؛ ادامه داد: ما مسئول ایمنی شهر هستیم اما ۲۳ خودروی آتش نشانی در روزهای اخیر  آسیب دید و دیروز یک دستگاه آتش نشانی سوزانده شد. همچنین به پاکبانان ما که به رفت و روب پرداخته بودند نیز حمله شد.

وی با تأکید بر اینکه در زمانی که رئیس جمهور در سازمان ملل حقوق مردم را استیفا می کند اینجا افرادی اقدامای می کنند که عقبه آن مشخص است، تاکید کرد: این اقدام محکوم است و مردم آن را نخواهند پذیرفت. در سالهای قبل نیز این تجربه وجود داشت و با مردم روبه رو شدند و سد مردم آنها را محکوم کرد.

اصلاح ۹۸ تقاطع در سطح شهر و کاهش راه مردم

شهردار تهران گفت: شنبه های امید و افتخار از سال قبل هدف گذاری شد که طرح های نیمه تمام را به پایان برسانیم و طرح های ضرورت دار را آغاز و تکمیل کنیم. ۹۸ اصلاح تقاطعی در شهر صورت می گیرد و ۷۸۰ کیلومتر راه را به ۵۷ کیلومتر تبدیل می‌کند که آرامش و آسایش، کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت. امسال ۱۸ طرح و سال آینده ۴۵ طرح خاتمه پیدا می‌کند. ما اعتقاد داریم کل شهر می‌تواند به یک کارگاه تبدیل شود. ما سال قبل برنامه ریزی کردیم و کاملا مشخص است که به کدام سمت پیش می رویم.

 

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=12808

دیدگاه شما

آخرین اخبار