تویوتا موتور هدف تولید را کاهش داد
کد خبر: ۱۳۱۱۸ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۷-۱۴۰۱ - ۹:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تویوتا موتور روز جمعه (۳۰ سپتامبر) هدف تولید اکتبر خود را ۶.۳ درصد کاهش داد و با توجه به کمبود نیمه‌هادی‌ها به حدود ۷۵۰ هزار خودرو رسید.

به گزارش ماشین نیوز ؛ این بیانیه حدود یک هفته پس از آن منتشر شد که بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش، هدف تولید خود را برای تولید حدود ۸۰۰ هزار خودرو در سطح جهان برای ماه آینده اعلام کرد و این نگرانی‌ها را تشدید کرد که کمبود تراشه همچنان تولید را در نیمه دوم سال مالی تا ۳۱ مارس متوقف کند.

با این حال، این خودروساز ژاپنی روز جمعه اعلام کرد که هدف تولید ۹.۷ میلیون خودرو برای سال مالی جاری تغییری نکرده است و همچنین اعلام کرد که تولید برخی از خطوط تولید در ژاپن را تا ۱۰ روز متوقف خواهد کرد.

تویوتا روز پنجشنبه اعلام کرد که تولید جهانی خودروی آن در ماه آگوست نسبت به سال قبل ۴۴.۳ درصد افزایش یافته است اما اعلام کرد که به دلیل کمبود جهانی تراشه و ادامه شیوع کووید-۱۹، چشم‌انداز نامشخص باقی می‌ماند.

بر اساس گزارش رویترز، هوندا موتور، رقیب تویوتا، هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل ادامه زنجیره تامین و مشکلات لجستیکی، تولید خودرو را تا ۴۰ درصد در دو کارخانه ژاپنی در اوایل اکتبر کاهش خواهد داد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13118

دیدگاه شما

آخرین اخبار