دلایل حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو
کد خبر: ۱۳۲۳۱ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی وزارت صمت خاطر نشان کرد: سامانه جامع فروش با افزایش تولید، عرضه و تقاضا به تعادل رسید و توانست تعدادی از خودروها را از فرآیند قرعه‌کشی خارج کند. ترافیک تقاضا در ۳ خودرو پژو ۲۰۶، ۲۰۷ و پژو پارس است و باید تا پایان سال افزایش تولید را در این ۳ خودرو متمرکز کنیم.

به گزارش ماشین نیوز ؛امید قالیباف در پاسخ به این پرسش که معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از حذف سامانه جامع یکپارچه فروش خبر داد با چه هدفی این سامانه ایجاد و بعد از ۶ ماه شاهد حذف شدن آن هستیم؟ گفت: سامانه جامع فروش منحصر به ایران خودرو شده است و در حال حاضر سایپا خودرویی برای عرضه در قرعه‌کشی ندارد.

وی ادامه داد: بعد از حذف یک خودرو از طرح قرعه کشی، سایر خودروها در فرآیند قرعه‌کشی قرار می‌گیرند و این اتفاق هم اکنون در حال انجام شده است.

قالیباف تصریح کرد: سامانه جامع فروش با افزایش تولید، عرضه و تقاضا به تعادل رسید و توانست تعدادی از خودروها را از فرآیند قرعه‌کشی خارج کند. ترافیک تقاضا در ۳ خودرو پژو ۲۰۶، ۲۰۷ و پژو پارس است و باید تا پایان سال افزایش تولید را در این ۳ خودرو متمرکز کنیم.

سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به این پرسش که با حذف سامانه جامع فروش نحوه فروش به چه صورت انجام خواهد شد؟ گفت: قرعه‌کشی منحصر به تولیدات ایران خودرو می‌شود و به تدریج خودروهای ایران خودرو نیز از قرعه کشی خارج شدن می‌شوند در گام نخست تارا از فرآیند قرعه‌کشی حذف شد.

به گفته وی؛ در نیمه دوم سال همان اتفاقی که برای خودروهای سایپا رخ داد برای خودروهای ایران خودرو نیز تکرار خواهد شد و مطابق با قولی که داده شد تا پایان سال فرآیند قرعه کشی به صورت کامل حذف خواهد  شد.

قالیباف با بیان اینکه نمی‌توان تاریخ مشخصی برای واردات خودرو در نظر گرفت، افزود: فرآیندهای واردات خودرو منحصر به وزارت صمت نیست و دستگاه‌های دیگر نیز در این بخش نقش ایفا می‌کنند؛ به عنوان مثال در بخش تامین و تخصیص ارز، ترخیص از گمرک وزارت صمت نمی‌تواند دخالت کند و همین مسائل باعث شده است زمان واردات خودرو را جلو و عقب ببرد آنچه در اختیار ماست مطابق با روال در حال انجام است و به‌زودی آیین‌نامه اجرایی آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13231

دیدگاه شما

آخرین اخبار