تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده طرح ترافیک معضل بزرگ تهران
کد خبر: ۱۳۲۴۷ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تردد انبوه موتورسیکلت‌ها به عنوان معضل بزرگ محدوده طرح ترافیک است.

به گزارش ماشین نیوز ؛سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد:  گاهی فلسفه وجودی شکل‌گیری شرکت‌ها و سازمان‌ها دچار استحاله می‌شود و بعضاً به روزمرگی دچار می‌شوند.

وی گفت: حتماً این شرکت باید با استفاده از فناوری‌های نو و ابرازهای پیشرفته هوشمند جریان ترافیک شهر را مدیریت و برای انضباط بخشی و ایمنی ترافیک برنامه‌ریزی کند.

تشکری هاشمی با انتقاد از عدم بازنگری طرح جامع ترافیک تهران اظهار داشت: نبود طرح جامع به مفهوم حرکت در تاریکی است و شاید به نوعی فرصت سوزی برای شهر باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اینکه بدانیم بازنگری این طرح چقدر به نفع اقتصاد شهر بوده و چه نقشی در ارتقای ایمنی و مدیریت ترافیک و حفظ حقوق شهروندان و اصلاح زیر ساخت‌ها دارد به طور حتم ما را در برنامه‌ریزی‌ها کمک خواهد کرد. معتقدم نبود این طرح و عدم بازنگری آن منجر به هزینه کرد در مجاری نامناسب، فرصت‌های از دست رفته و خسارات مادی خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت اصلاح و بازنگری طرح ترافیک پس از گذشت ۴۰ سال تاکید کرد و گفت: تمام پارامترها و شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ۴۰ سال پیش محدوده مرکزی شهر تغییر کرده و برنامه‌ها باید اقتضایی و متناسب با مسئله‌های روز باشد.

وی از تردد انبوه موتورسیکلت‌ها به عنوان معضل بزرگ محدوده طرح ترافیک نام برد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات گرفتار شدن در عادت‌هاست که به یکباره به یک بحران، تبدیل می‌شوند که باید تمامی دستگاه‌های مؤثر دست به دست هم بدهند و با جدیت و به فوریت نسبت به کاهش و کنترل این معضل‌ها، چاره‌اندیشی و اقدام کنند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13247

دیدگاه شما

آخرین اخبار