ساخت ایستگاه شارژ فوق سریع ۲۰ خودرو
کد خبر: ۱۴۴۶۰ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۸-۱۴۰۱ - ۸:۳۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک ایستگاه شارژ فوق سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی در چین ساخته شده که می‌تواند ۲۰ خودرو را به طور همزمان در هشت دقیقه شارژ کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛این شارژ هشت دقیقه‌ای، طی بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر را توسط هر خودرو ممکن می‌کند. ایستگاه شارژ مذکور از روز دوشنبه در شهر نینگده در جنوب شرقی چین واقع در استان فوجیان راه اندازی شده است.

این اولین ایستگاه شارژ هوشمند استاندارد شده در کشور چین است که با استفاده از یک سیستم ذخیره انرژی که توسط ریز شبکه جریان مستقیم (DC) تغذیه می‌شود، کنترل می‌شود.

این ایستگاه شارژ با مساحت ۲۱۰۰ متر مربع دارای سیستم ذخیره انرژی در سطح چند مگاوات است و با صفحات خورشیدی روی سقف خود، می‌تواند از انرژی خورشیدی استفاده کرده و آن را برای شارژ خودروها ذخیره کند.

این سیستم همچنین می‌تواند سلامت فیزیکی باتری‌های در حال شارژ را بررسی کند و نتایج تست عملکرد باتری را برای صاحبان خودرو ارسال کند و پیشنهادات دقیق و علمی را برای تعمیر و نگهداری باتری ارائه دهد.

در پنج سال آینده، ۵۰ ایستگاه شارژ با این ویژگی‌ها در مرکز شهر نینگده ساخته خواهد شد که ۱۲ ایستگاه تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

بر اساس داده‌های وزارت امنیت عمومی چین، در پایان ماه سپتامبر، تعداد خودروهای مصرف کننده سوخت‌های غیر فسیلی در چین به ۱۱.۴۹ میلیون دستگاه رسید که حدود نیمی از کل خودروهای جهان از این نوع را تشکیل می‌دهد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=14460

دیدگاه شما

آخرین اخبار