واردات خودرو نباید به صنعت داخل لطمه بزند
کد خبر: ۱۴۸۵ | تاریخ انتشار : ۱۷-۱۱-۱۴۰۰ - ۷:۴۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: اگر قرار بر آزادسازی واردات است اجازه دهند کسری قطعات کارخانه تامین شود تا خط تولید متوقف نشود و اشتغال ایجاد کنیم.

به گزارش ماشین نیوز ؛احمد نعمت بخش می گوید: هیچ وقت خودروسازان مخالف واردات خودرو نبوده اند. تمام کالای تولید کشور باید ۵ درصد وارد شود. چرا که واردات حس رقابت را  بین تولیدکنندگان داخلی بیشتر می کند.

چندی پیش نمایندگان مجلس طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو را تصویب کردند. هرچند این مصوبه با نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مجدد به مجلس عودت داده شده، اما نمایندگان طرفدار این طرح امیدوارند تا با رفع ایرادات، طرح مذکور به تصویب نهایی برسد.

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در حالی برای واردات ۶۰‌ هزار خودرو (۵۰‌هزار دستگاه سواری و ۱۰‌هزار دستگاه ماشین آلات سنگین) به‌صورت محدود و از محل ارز غیرصادراتی مجوز داده که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو امیدی به تصویب نهایی و در حقیقت اجرایی شدن آن ندارد.

مجلس قصد داشت با واردات مشروط خودروی خارجی، حباب قیمت را در بازار خودروی خارجی و داخلی تخلیه کند، که این موضوع خود را در بازار هم نشان داد؛ به طوری که اوایل مهر شاهد ریزش قیمت خودرو‌های خارجی در بازار بودیم. تا جایی که حتی در برخی اظهارنظر‌های کارشناسان خودرو، صحبت از کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در صورت آزادسازی واردات می‌شود.

در این شرایط بسیاری از فعالان صنعت خودرو معتقدند، با آزادسازی واردات خودرو زمینه رقابت در این حوزه فراهم  می شود.

برچسب ها:, , , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1485

دیدگاه شما

آخرین اخبار