رانندگان بدون اطلاع از وضعیت راه های البرز تردد نکنند
کد خبر: ۱۵۱۶۵ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۸-۱۴۰۱ - ۸:۴۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از رانندگان ، مسافران و گردشگران خواست با توجه به فصل بارندگی و سرما بدون برنامه ریزی و اطلاع از وضعیت راه های این استان در این مسیر ها تردد نکنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛محمد باقر خلفی اظهار داشت: محورهای کوهستانی استان البرز به ویژه جاده کرج – چالوس ، طالقان و راه های روستایی در ارتفاعات البرز در فصول سرد و بارندگی مخاطره آمیز بوده که در سال های گذشته برخی بی احتیاطی ها در محورها حادثه ساز شد.

وی ادامه داد :  با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها وضعیت ترافیک در آزادراه ها افزایش یافته و متاسفانه برخی رانندگان به دلیل عجله  سبب تصادف های متعدد در ابتدای صبح می شوند.

خلفی در بخش دیگری از سخنان خود به بارش های پاییزی اشاره کرد و گفت: مسافران  به پیش بینی ها و هشدارهای سازمان هواشناسی و امدادگران هلال احمر توجه کرده  و در حاشیه رودخانه ها اتراق نکنند .

وی افزود : در زمان  بارش ها ،  احتمال سقوط سنگ و طغیان رودخانه ها در جاده های کوهستانی  به ویژه جاده کرج – چالوس و طالقان  وجود دارد .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: اکنون تیم های امدادی در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کوهستانی به صورت آماده باش هستند.

خلفی نیز به  طبیعیت گردها و کوهنوردان توصیه کرد در این وضعیت آب و هوایی بدون در نظر گرفتن جوانب احتیاط طبیعت گردی نکنند.

وی  از هموطنان خواست در صورت نیاز امدادی به سامانه ۱۱۲ اطلاع دهند.

استان البرز یک هزارو۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی دارد که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.

در سال های گذشته و حتی بهار امسال سقوط سنگ و بهمن در محورهای کوهستانی البرز با مرگ تعدادی از هموطنان همراه شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=15165

دیدگاه شما

آخرین اخبار