روسیه خودروهای قدیمی تولید می‌کند
کد خبر: ۱۶۷۲۷ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

روسیه تولید خودروی مسکویچ دوران شوروی را در کارخانه سابق رنو آغاز می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ کاماز، شرکت روسی تولیدکننده کامیون اظهار کرد که روسیه پس از دو دهه وقفه، تولید خودروی مسکویچ دوران شوروی را در کارخانه سابق خودروساز فرانسوی رنو در مسکو آغاز کرد.

رنو اکثر سهام خود در خودروساز آوتوواز را در ماه مه به دولت روسیه را تنها با یک روبل فروخت. این کارخانه در جنوب مسکو به کارخانه اتومبیل مسکویچ تغییر نام داده است.

بعید است که با توجه به تولید تنها ۶۰۰ دستگاه خودرو در سال جاری، بهبود چشم‌انداز تیره صنعت را تغییر دهد زیرا فروش سالانه آن می‌تواند برای اولین‌بار در تاریخ این کشور به زیر یک میلیون خودرو برسد.

هدف نهایی تولید ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه در سال که برخی از آنها برقی خواهند بود، بسیار کمتر از میانگین این صنعت برای یک کارخانه خودروسازی بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰هزار است. تسلا حدود ۲۲ هزار خودرو در هفته در کارخانه خود در شانگهای تولید می‌کند.

کاماز در بیانیه‌ای گفت: اولین خودروهای مسکویچ در دسامبر ۲۰۲۲ از خط تولید ارائه خواهند شد و مسکویچ ۳، اولین مدل خواهد بود.

منابع به رویترز اعلام کردند که پلت‌فرم طراحی، مهندسی و تولید خودروساز چینی JAC برای تولید این برند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16727

دیدگاه شما

آخرین اخبار