موتورسیکلت های برقی نیاز به گواهینامه دارند؟
کد خبر: ۱۶۷۹۵ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۹:۳۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا گفت: رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ سرهنگ “احمد کرمی اسد” رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت های برقی و موتورسیکلت باحجم کمتر از ۵۰ سی سی اظهار داشت: بعضا مشاهده می شود عده ای با موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی و یا موتورسیکلت های برقی اقدام به رانندگی بدون داشتن گواهینامه می نمایند که بر خلاف قوانین و مقررات است.

وی در ادامه با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت های برقی یا سبک با حجم کمتر از ۵۰ سی سی بیان کرد: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند که اینگونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این نوع اظهارات برخلاف قوانین و مقررات و براساس قانون هر نوع وسیله نقلیه ای که در معابر تردد می نمایند نیاز به پلاک داشته و راننده مربوطه نیز باید گواهینامه مناسب با آن را دارا باشد.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا در ادامه  تصریح کرد: طبق ماده (۲) آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (۱) آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی مصوب سال۱۳۹۰ هیات محترم وزیران ، داشتن پلاک برای تمامی وسایل نقلیه  و همچنین دارا بودن گواهینامه رانندگی برای وسایل نقلیه الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه موتورسیکلت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند افزود: راکبین انواع موتورسیکلت ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت های کاربراتوری ، انژکتوری و برقی و…به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.

سرهنگ کرمی اسد بیان داشت: طبق قوانین و مقررات یادشده مأمورین پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه ای که فاقد پلاک و گواهینامه باشند جلوگیری می کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۷۲۳ قاون مجازات اسلامی (تعزیرات) رانندگی بدون داشتن گواهینامه با هرنوع وسیله نقلیه خودرویی و موتوری جرم محسوب می گردد و همکاران بنده درصورت مشاهده ، ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه ، مجرم را به مراجع قضایی معرفی می نمایند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16795

دیدگاه شما

آخرین اخبار