ساخت خودرو برقی شیائومی به‌تعویق افتاد
کد خبر: ۱۶۸۱۱ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

طبق اعلام شیائومی، نتایج آزمون رانندگی خودران این شرکت مطابق انتظارات پیش نرفته است اما با وجود تمام تأخیرها اولین خودرو برقی شیائومی در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛شیائومی ظاهراً در فرایند ساخت خودرو برقی خود به مشکلات بیشتری برخورد کرده است. ابتدا مسائل مربوط به مقررات بود و حالا نوبت سیستم‌های رانندگی خودکار رسیده است. مدیر‌عامل این شرکت، لی جون، در تماس اخیر با سرمایه‌گذاران مجدداً تأکید کرد که پیشرفت‌هایی حاصل شده است و این شرکت تولید انبوه اولین خودرو برقی خود را سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد.

رسانه‌ی چینی پاورهاوس (Powerhouse) به دانش و اطلاعات داخلی دست‌کم دو کارمند اشاره کرده است که مدعی شده‌اند این پروژه از انتظارات خارج شده و رقابت‌پذیری محصول بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته است. این دو کارمند تأیید کرده‌اند که پیشرفت‌هایی در راه است اما بسیار کِندتر از حد انتظار پیش می‌رود.

یکی دیگر از کارمندان ادعا کرد که معماری تعاملی این وسیله‌ی نقلیه باید مدت‌ها پیش مشخص می‌شد اما متأسفانه ظاهراً از دسترس خارج شده است. این پایه‌ای محسوب می‌شود که توسعه‌ سیستم‌های کنترل خودرو از آن جا شروع شده است و با ازدست‌دادن آن، نمی‌توان به‌سادگی پیشرفت کرد.

اطلاعات جالبی درباره‌ نتایج اخیر آزمون رانندگی خودران نیز منتشر شده است. ظاهراً ویدئویی که شیائومی از آزمون مذکور پخش کرده است، به‌شدت ویرایش و قسمت‌هایی از آن بریده شده است و برخی از صحنه‌ها به‌هم متصل شده‌اند. تیم توسعه بعد از رانندگی خودران به اولین خودرو شیائومی اعتماد ندارد و این موضوع در‌عین‌حال تکان‌دهنده و غم‌انگیز است.

شیائومی در حال سرمایه‌گذاری مبالغ هنگفتی در بخش خودروسازی خود است. بدین‌ترتیب، سرمایه‌گذاری سه‌ماهه‌ اخیر آن درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ قبل با بیش از ۳۵ درصد افزایش، به ۱۱۶ میلیون دلار رسید. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، غول فناوری چینی نزدیک به ۲۶۰ میلیون دلار هزینه کرده و در ۱۰ سال آینده، ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه‌ تجارت خودروسازی خود اختصاص داده است.

درحال‌حاضر، شیائومی در ۶۲ کسب‌وکار مرتبط با حوزه‌ خودرو و در ۱۷ شرکت متخصص در نوآوری رانندگی هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است؛ اما این‌ها از بروز مشکلات جلوگیری نکرده است. اولین خودرو شیائومی قرار بود در آگوست امسال رونمایی شود ولی این امر محقق نشد.

عاملی که مانع از پیشرفته شیائومی می‌شود، نبود ارتباطات قدرتمند و مدیریت پروژه ضعیف است. اگر تیم‌های مختلف نتوانند باهم کار کنند، هرچه سرمایه‌گذاری هم شود، حلّال مشکلات نخواهد بود. کل این وضعیت بازهم نشان می‌دهد که ورود به دنیای خودرو چقدر دشوار است و اگرچه برخی از شرکت‌ها آن را آسان‌تر از سایرین جلوه می‌دهند، بسیاری از استارتاپ‌ها حتی با سرمایه‌ هنگفت، اغلب شکست می‌خورند.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16811

دیدگاه شما

آخرین اخبار