بدون زنجیرچرخ به جاده چالوس نروید
کد خبر: ۱۶۸۳۱ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دما و بارش باران و برف در استان، رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل در محور‌های مواصلاتی این استان سفر کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ پیمان کرمی رئیس پلیس راه استان البرز گفت: بر اساس اعلام مرکز هواشناسی طی چند روز آینده شاهد ناپایداری جوی  و  بارش باران و برف،سقوط سنگ در مسیرهای کوهستانی به ویژه جاده کرج –چالوس خواهیم بود.

او افزود: رانندگان  چنانچه قصد سفر در محورهای کوهستانی استان البرز را دارند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

سرهنگ کرمی می گوید: رانندگان ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ،  اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن  سوخت کافی را به منظور پیشگیری از مشکلات سفر مد نظر قرار دهند.

او گفت: سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است .

رئیس پلیس راه البرز افزود: یکی از دلایل افزایش تصادف در شرایط بارشی، کاهش ضریب اصطکاک لاستیک ها با زمین و همچنین کاهش دید رانندگان است که باید لاستیک مناسب این فصل استفاده شود تا به افزایش ایمنی سرنشینان خودرو کمک کند.

سرهنگ کرمی گفت: رانندگان توجه داشته باشند که در مواقع لغزش خودرو از ترمز کردن خودرو پرهیز کنند چرا که با قفل شدن چرخ‌ها پس از ترمز گرفتن، خودرو منحرف خواهد شد.

او افزود: در این مواقع چرخاندن فرمان به جهتی که عقب خودرو لغزیده و چنانچه حرکت خودرو به حالت مستقیم درآمد به آرامی برای توقف بر روی پدال ترمز فشار وارد و یا به حرکت در مسیر ادامه داد.

سرهنگ کرمی افزود: ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان سازی ترافیک در جاده‌های استان البرز مستقر شده‌اند.

رئیس پلیس راه البرز به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.

او گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه فراجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16831

دیدگاه شما

آخرین اخبار