قیمت برخی از مدل های خودرو فولکس واگن
کد خبر: ۱۷۵۱۶ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

فولکس‌ واگن از آن برند‌هایی است که این روز‌ها حرف اول را در بازار خودرو‌ها می‌زند و ازقضا بزرگ‌ترین خودروساز جهان نیز هست.

به گزارش ماشین نیوز ؛در این گزارش برخی از خودروهای فولکس واگن را معرفی خواهیم کرد.

 فولکس‌ واگن دارای زیرمجموعه‌های بزرگ و کوچک زیادی است.از مهم‌ترین این برند‌ها می‌توان به لامبورگینی یا بنتلی و حتی پورشه اشاره کرد.

قطعا همه می‌دانند که این برند محبوب متولد آلمان بوده و معنای آن ” خودروی مردمی ” است، یعنی خودرویی که برای راحتی مردم طراحی شده است. فولکس واگن به درخواست رهبر آن زمان آلمان- آدولف هیتلر، در دهه ۳۰ میلادی پایه‌گذاری شد تا خودوریی که توسط فردیناند پورشه طراحی شده بود را تولید کند.

در آن برهه زمانی، هیتلر به دنبال کسی بود که یک خودروی ارزان قیمت برای قشر کارگر آلمان بسازد. در همین حین، فردیناند پورشه هم در حال طراحی محصول ارزان قیمتی بود که هم برای خانواده‌ها مناسب باشد و هم مانند یک خودروی واقعی عمل کند. او قبلا هم خودرو‌های کوچکی که موتورشان در بخش عقبی قرار داشت و شبیه نوعی سوسک به نام بیتل بودند، طراحی کرده بود. از آنجا که در آلمان، تنها افراد ثروتمند توان مالی برای خرید خودرو را داشتند، هیچ کارخانه‌ای مایل به ساخت خودرو‌های ارزان قیمت مد نظر هیتلر و پورشه نبود.جالب است بدانید، با اینکه هیتلر به خودرو‌های مختلف علاقه زیادی داشت، هرگز رانندگی یاد نگرفت. خودروی مورد نظر او برای چهار سرنشین مناسب بود، حداقل با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کرد و گازوئیل مصرفی آن از ۷ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر فرا‌تر نمی‌‍‌رفت.
در ادامه لیست قیمت برخی از خودروهای فولکس واگن در بازار به شرح زیر را مشاهده می کنید.
مدل خودرو قیمت به تومان
قیمت فولکس واگن بیتل کوپه مدل ۲۰۱۲-۲۰۱۴ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
قیمت فولکس واگن Golf GTI مدل ۲۰۱۸ ۲,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
قیمت فولکس واگن پاسات مدل۲۰۱۸ ۳,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
قیمت فولکس تیگوان مدل ۲۰۱۸ ۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
قیمت فولکس واگن گلف مدل ۱۹۹۲ ۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
قیمت فولکس واگن کدی مدل ۲۰۰۸ ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
 فولکس واگن ترنسپورتر مدل ۲۰۰۸ ۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=17516

دیدگاه شما

آخرین اخبار