توجه به بازدید‌های دوره‌ای لاستیک خودرو لازم است؟
کد خبر: ۱۷۵۷۱ | تاریخ انتشار : ۲۱-۰۹-۱۴۰۱ - ۸:۱۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: رانندگان می‌بایست نسبت به بازدید‌های دوره‌ای از لاستیک خودرو و بالانس به موقع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ زکی زاده، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: رانندگان می بایست نسبت به بازدیدهای  دوره ای از لاستیک خودرو ، بالانس به موقع ، تاریخ تولید لاستیک توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: شیارها و گل های تایر با اهداف ویژه ای طراحی و ساخته می شوند و هر کدام کاربری خاص خود را دارند و برخی از  لاستیک ها در  جلوی خودرو کارایی داشته و برخی نیز در  قسمت عقب به کار می روند .

سرهنگ زکی زاده گفت: عاج شانه ای ، شیار ، شیارهای ریز ،سایز ، بلوک های عاج و دنده مرکزی از قسمت های تشکیل دهنده یک لاستیک در  قسمت خارجی آن می باشند که هر  کدام از آنها کار مشخص مختص به خود را دارند و سعی می کنند آب را به سمت بیرون هدایت کنند.

سرهنگ زکى زاده بیان کرد: میزان عاج لاستیک ها برای پلیس نیز  قابل توجه است که در کلیه مناطق و معابر شهر تهران و مناطق بزرگراهی همکاران بنده لاستیک های خودروها بخصوص تایر وسایل نقلیه سنگین را مورد بازدید قرار می دهند .

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : اما علت این بازدید ها این است که علیرغم اینکه درصد کمی از تصادفات ما مربوط به لاستیک های صاف می باشد ، اما این تصادفات بسیار  شدید می  باشند و در  اغلب اوقات منجر به فوت و جراحات میشوند .

سرهنگ زکی زاده گفت : اگر راننده خودرو در هنگام ترکیدن لاستیک نتواند وسیله نقلیه را کنترل نماید منجر به واژگونی وسیله نقلیه خواهد شد و اگر خودرو باربری و یا تانکر حامل سوخت باشد می تواند خطرات بسیار زیادی را برای راننده و سایر رانندگان داشته باشد .

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=17571

دیدگاه شما

آخرین اخبار