جزئیات ۳ مرحله نقشه راه تحول صنعت خودرو
کد خبر: ۱۷۷۹۴ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

نقشه راه تحول صنعت خودروی کشور بر اساس برنامه تدوین‌شده وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل سه مرحله اصلی‌ است که این سه مرحله از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تا پایان سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

به گزارش ماشین نیوز ؛ از جمله دستاوردهای صنعت خودرو کشور در سال جاری، افزایش تحویل خودرو به میزان ۳۰ درصد در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته و به صفر رساندن خودروهای انبار شده در پارکینگ خودروسازان بوده است.

وزارت صمت سیاست­گذاری برای طراحی و توسعه ۹ محصول جدید در دو خودروساز بزرگ کشور برای سال آینده متناسب با استانداردهای ۸۵ گانه در دستور کار قرار داده است.

‌مهمترین اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین نقشه راه تحول صنعت خودروی ایران است که این نقشه در سه مرحله اصلی «آماده‌سازی و احیاء ظرفیت‌های موجود»، «استانداردسازی همه محصولات» و «گسترش صادرات و حذف محصولات قدیمی» تدوین شده است.

* ۳ مرحله ‌‌نقشه راه تحول صنعت خودروی ایران

‌‌نقشه راه تحول صنعت خودروی ایران بر اساس برنامه تدوین شده وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل سه مرحله اصلی‌ است.

الف) آماده­ ‌سازی و احیای ظرفیت‌­های موجود (نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱) با محوریت حل مسائل و اصلاح ساختار بنگاه‌ها، بالفعل کردن ظرفیت­‌های موجود، دستیابی به ترکیب مناسب تولید و تعریف و تکمیل پروژه­‌های سرمایه‌گذاری.

ب) استاندارد‌سازی همه محصولات و تمرکز بر گسترش صادرات (سال ۱۴۰۲) با محوریت حذف محصولات قدیمی، تولید محصولات متکی بر طراحی بومی (دانش بنیان شدن خودروسازی) و دستیابی به کیفیت رقابتی.

ج) تمرکز بر همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای و بین‌المللی (سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴) با محوریت بهره‌برداری از فرصت خارجی و گسترش بازارهای صادراتی مبتنی بر محصول و فناوری.


مراحل اصلی نقشه راه تحول صنعت خودروی ایران

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=17794

دیدگاه شما

آخرین اخبار