فراخوان بازگشت نزدیک به ۲۰ هزار خودرو در آمریکا
کد خبر: ۱۸۵۱ | تاریخ انتشار : ۲۵-۱۱-۱۴۰۰ - ۷:۴۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت خودروسازی استلانتیس، برای بسیاری از خودروهای تولید شده این شرکت به دلیل احتمال خطر آتش سوزی فراخوان بازگشت زد.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت استلانتیس روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که این شرکت به دلیل وقوع ۱۲ مورد آتش سوزی در انبار خودروهای پارک شده این شرکت فراخوان بازگشت ۱۹۸۰۸ مینی ون هیبریدی را صادر کرده است.

این شرکت که به عنوان مادر شرکت کرایسلر در سطح جهان شناخته می‌شود بیشتر سفارشات خود را از سال ۲۰۱۷ به این سو از مردم آمریکا دریافت کرده است به همین دلیل از مالکان خودروهای هیبریدی کرایسلر پاسیفیکا مدل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ خواسته خودروهای خود را برگرداند.

اکثر خودروها فراخوان شده متعلق به ایالات متحده است، در حالی که حدود ۲۰۰۰ خودرو از کانادا و ۷۵۰ خودرو دیگر از کشورهای خارج از آمریکای شمالی نیز در آن دیده می‌شوند.

این شرکت از مالکان خواسته است تا شارژ مجدد این خودروها را متوقف کنند و آنها را دور از ساختمان‌ها و سایر وسایل نقلیه پارک کنند. این خودروساز اعلام کرده که در حال کار روی موتور احتراق داخلی خودروهای خود است تا علت آتش سوزی خودروها را دریابد.

به گفته شرکت استلانتیس تمام آتش‌سوزی‌های ثبت‌شده زمانی رخ داد که خودروها پارک و خاموش بودند، در حالی که ۸ مورد از ۱۲ مورد خودرو در آن زمان در حال شارژ بودند با این حال علت آتش سوزی‌ها همچنان در دست بررسی است.

این اولین بار نیست که خودروسازان خودروهای خود را به دلیل خطر آتش‌سوزی فراخوان می‌کنند. در اوایل ماه جاری، شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا پس از ۱۱ مورد گزارش آتش‌سوزی، دستور فراخوانی حدود ۴۸۵ هزار خودرو در ایالات متحده را صادر کردند.

سال گذشته، جنرال موتورز مجبور شد تولید خودروی برقی شورولت بولت خود را متوقف کند و بیش از ۱۴۰ هزار خودرو را برای جایگزینی ماژول‌های باتری، همچنین پس از گزارش‌هایی درباره آتش‌سوزی، فراخواند.

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1851

دیدگاه شما

آخرین اخبار