چه زمانی لاستیک خودرو دچار فرسایش می‌شود؟
کد خبر: ۱۸۷۱۶ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۰-۱۴۰۱ - ۷:۴۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس اداره تصادفات بزرگراه‌های پلیس راهور تهران گفت:ه همه وسایل نقلیه نباید به یک میزان باد داشته باشند و در هر خودرویی این میزان با خودروی دیگر متفاوت است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ سرهنگ زکی زاده رییس اداره تصادفات بزرگراه‌های پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: رانندگان باید حد استاندارد باد لاستیک خودرو خود را بدانند زیرا موضوع مهمی است و همه وسایل نقلیه نباید به یک میزان باد داشته باشند و در هر خودرویی این میزان با خودروی دیگر متفاوت است.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اگر در لحظات اولیه ترکیدن لاستیک حرکت مارپیچ را در خودرو احساس کردید ، یکی از تایرهای سمت عقب خودرو دچار ترکیدگی شده است؛ پس اگر در حین حرکت صدای ترکیدن لاستیک آمد اگر حرکت به سمت چپ و راست بود لاستیک جلو و اگر حرکت به صورت مارپیچ بود لاستیک عقب ترکیده است.

سرهنگ زکی زاده گفت : زمانی که لاستیک ها دارای باد استاندارد هستند فرسایش لاستیک به صورت یکنواخت اتفاق می افتد،  اما اگر لاستیک وسیله نقلیه دچار پر بادی و یا کم بادی باشد و یا نقصی در وسیله داشته باشیم ، این فرسایش به صورت موضعی اتفاق می افتد .

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: وقتی که دو سر شانه لاستیک دچار فرسایش می شود نشان دهند این است که باد تایر ما کم است و با کم بادی حرکت می کند و پهنای رینگی که استفاده می کنیم بیشتر از تایر است و این لاستیک بار غیر مجاز داشته و تایر زیاد روی زمین خوابیده است که شانه ها دچار فرسایش شده اند .

سرهنگ زکی زاده یادآور شد: اگر فرسایش در ناحیه مرکز تایر باشد نشان دهنده پربادی لاستیک است و یا اینکه رینگ مورد استفاده از سایز تایر کوچک تر است و فرسایش روی یکی از سرشانه ها می باشد و یکی از تنظیم های محور به هم خورده است و یا اینکه زوایای چرخ ما دچار مشکل شده اند که در مراکز معاینه فنی مشاهد می کنیم .

وی افزود : اگر فرسایش ها به صورت موضعی باشد نشان دهنده این است که ترمز ها به صورت ناگهانی بوده است و یا اینکه سیستم تعلیق خودرو دچار فرسودگی می باشد و حتما باید وضعیت را بررسی کنیم

سرهنگ زکی زاده بیان کرد: بریدگی های شعایی زمانی روی لاستیک اتفاق می افتد که بار خودرو بیش از حد مجاز است و روی ناهمواریها حرکت می کند و زمانی اتفاق می افتد که خودرو با شی های خارجی برخورد داشته است و لاستیک خودرو با موانع زیاد برخورد کرده است و لایه های داخلی لاستیک از داخل دچار ترکیدگی شده و به شکل برآمدگی روی سطح ظاهر لاستیک نمایان شده اند.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=18716

دیدگاه شما

آخرین اخبار