خودمان را به آب و آتش می زنیم تا اتوبوس تهیه کنیم
کد خبر: ۱۸۷۳۲ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۰-۱۴۰۱ - ۹:۵۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس شورای شهر تهران گفت: خودمان را به آب و آتش می زنیم تا اتوبوس و واگن مترو تهیه کنیم و به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم.

به گزارش ماشین نیوز ؛ مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای شهر و در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورای شهر تهران در ابتدای جلسه نطق پیش از دستور توسط آقای آقامیری ارائه می‌شود که در رابطه با سردار سلیمانی است.پس از آن گزارش حسابرس شواری اسلامی از دو منطقه ارائه می شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به یک مورد نامگذاری در جلسه امروز شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: درخصوص کمیسیون ماده ۵ شهرداری مباحثی نیز مطرح می‌شود که ضوابطی را برای آن تدوین می‌شود.

وی درباره آلودگی هوای تهران با بیان اینکه اقداماتی در این خصوص انجام شده گفت: اما کمی جدی تر و فراتر باید اقدامات در این زمینه صورت گیرد. البته آلودگی هوا یک مشکل عمومی در کل کشور است آلودگی هوا در اصفهان و اراک که تقریبا همیشه وجود دارد اما الان شاهد هستیم قم هم درگیر آلودگی هوا شده است و باید برنامه هایی فراتر از آنچه که در شهر تهران انجام می شود، صورت گیرد‌. اما یکی از برنامه هایی که در میزان کاهش، آلودگی هوا کاهش ایجاد کند همین پل و رمپ هایی است که ساخته می شود تاثیر گذار است البته تاثیر آن اندک است اما می‌تواند طول سفرهای مردم را کم کند.

وی تاکید کرد: آنچه که شهرداری و شورا در اختیار خودشان بوده انجام داده اند ما خودمان را به آب و آتش می زنیم تا اتوبوس و مترو تهیه کنیم تا به کاهش آلودگی هوا منجر شود.

او با اشاره به دیدار شهردار تهران با وزیر نفت تصریح کرد: ایجاد این رمپ ها باعث صرفه جویی ۶۰۰ هزار لیتر بنزین می شود. فکر می کنم در زمان وزارت آقای مهندس زنگنه نیز قول داده بودند که هر چقدر صرفه جویی در بنزین شود هزینه آن به شهرداری پرداخت شود اما متاسفانه عملیاتی نشد.

وی با اشاره به ساخت ۱۰۵ واگن از سوی شرکت واگن سازی یادآور شد: تا زمانی که بخواهند بسازند و وارد کنند زمان می برد و گمان نمی کنم تا دو سال آینده وارد چرخه شود، اما وزیر کشور بر این موضوع تاکید داشتند. مپنا باید بخشی از آن را بسازد، واگن سازی پارس طرح را سوار کند و شرکت های دانش بنیان نیز بخش دیگر کار را انجام دهند. ما بسیار خوشحال خواهیم شد سریعتر انجام شود، اما تجهیزات را باید خودشان بسازند و یک کار علمی است. چون تعداد محدود است از لحاظ تجهیز کارگاه و صرفه اقتصادی زمان‌بر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ورود تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: ما ورود تاکسی ساخت خارج را نیز پیشنهاد دادیم؛ وقتی اتومبیل خارجی وارد می شود تاکسی خارجی را نیز می توانیم وارد کنیم تا در کنار تاکسی های داخلی از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه رانندگان اسنپ رانندگان داخل شهر هستند و شناسایی نشده و آزمایشات لازم را انجام نداده اند، یادآور شد: مشخص نیست که این افراد آمادگی رانندگی در معابر بین شهری را داشته باشند و یا شاید خودروی آنها ایمنی کامل را نداشته باشد. به همین دلیل اعلام شد که باید مجوز دریافت کنند.

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=18732

دیدگاه شما

آخرین اخبار