توسعه صنعت قطعه سازی تبریز هدف سایپا است
کد خبر: ۱۹۰۴۷ | تاریخ انتشار : ۱۵-۱۰-۱۴۰۱ - ۷:۲۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا با بیان اینکه در دنیا صنعت قطعه سازی بر صنعت خودرو سازی ارجحیت دارد، گفت: توسعه صنعت قطعه سازی آذربایجان شرقی و تبریز از اهداف این خودروسازی است.

به گزارش ماشین نیوز ؛محمد علی تیموری روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح خط تولید پمپ هیدرولیک فرمان خودرو در سایپا آذربایجانِ تبریز، اظهار کرد: حدود ۶۰ شرکت قطعه سازی در تبریز وجود دارد که همگی جزو زنجیره تامین شرکت مگاموتور و اکسل سازی می باشند بر این اساس هدف اصلی ما در آذربایجان شرقی توسعه این صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: تا توسعه قطعه‌سازی انجام نشود خودروسازی محقق نمی‌شود، بلکه مونتاژکاری تحقق می یابد.

وی با یادآوری مجدد اینکه رویکرد سایپا توسعه قطعه سازی در آذربایجان شرقی است، گفت: ۶ خودروساز در مجموعه سایپا وجود دارد که باید تمام تلاش مان را انجام دهیم تا ظرفیتی را که در سال گذشته ۲۵ درصد از آن استفاده شد، امسال به سمت تحقق ظرفیت ۵۰ درصدی پیش برود و این ظرفیت را در سال های آینده به ۸۰ درصد برسانیم.

تیموری خاطر نشان کرد: تنها راه افزایش ظرفیت خودروسازی و رساندن آن به ۸۰ درصد، ارتقاء تولید تمام قطعه سازان آذربایجان شرقی است که باید میزان تولیدات شان را باید افزایش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های صنایع به خصوص صنعت خودروسازی در تبریز، گفت: تبریز همواره در برهه های مختلف در حوزه صنایع، بنیان اساسی داشته و موتور سازی، دانش فنی، زیرساخت و نیروی انسانی و اکنون نیز دانشگاه قوی از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های این کلانشهر از گذشته تا کنون است.

 شرکت سایپا آذربایجان (صانع سابق) با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیون ریال شامل ۴۰ هزار سهم ده هزار ریالی در سال ۱۳۵۴ با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بخش خصوصی و کمپانی هاوکرسیدلی انگستان با نام هاکسیران دیزل به منظور ساخت انواع موتورهای دیزلی پردور و تحت لیسانس موسسه هاوکرسیدلی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع تاسیس و در سال ۱۳۵۷ در ناحیه صنعتی قراملک تبریز به بهره برداری رسید.

تا سال ۹۸ در این شرکت صرفا بلوک سیلندر و میل لنگ پراید و بلنک دنده تولید می شد و به مرور و در طول چهار سال اخیر با سرمایه گذاری های انجام شده تولید بلوک سیلندر و میل لنگ و سرسیلندر ایکس ۲۰۰ ، میل لنگ نیسان، خط مونتاژ گیربکس نیسان ، خط مونتاژ موتور پراید ، ستون فرمان و سیبک فرمان ایکس ۲۰۰، دنده های کرانویل پراید و ایکس۲۰۰ و توپی کشویی نیسان محصولات گروه سایپا افزوده شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19047

دیدگاه شما

آخرین اخبار